تعداد بازداشت‌‌شدگان خودرو را از قوه قضاییه بپرسید/فقط فرش!
تعداد بازداشت‌‌شدگان خودرو را از قوه قضاییه بپرسید/فقط فرش!
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از مشکلات صادرکنندگان فرش دستباف مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات است، گفت: برای حل این مشکل با بانک مرکزی رایزنی شده تا این فرصت به یک سال افزایش یابد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا رحمانی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف گفت: یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش دستباف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در این نمایشگاه جمع‌بندی خواهد شد، گفت: با بانک مرکزی  رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم و پیگیر هستیم تا مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از ۷ ماه  به ۱۲ ماه افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای توسعه صادرات فرش دارید،‌گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و اگر بعضی از بازارها را از دست می‌دهیم قطعا بازارهای دیگری جایگزین می‌شود.

* تولیدکنندگان فرش مطابق با سلایق بازارهای جدید تولید می‌کنند

رحمانی افزود: بازاریابی‌های جدید شروع شده و یکی از بازارهای کنونی بازار شرق آسیا است اما سلایق این بازار با برخی از بازارهای پیشین متفاوت است بنابراین تولیدکنندگان و صادرکنندگان با درنظر گرفتن این موضوع در حال تولید فرش‌ها متناسب با سلایق این مشتریان هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به حضور تجار و سفرای کشورهای مختلف اظهار داشت: علی‌رغم شرایط تحریمی که در آن قرار گرفته‌ایم از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است.

وی درمورد مشکلات مواد اولیه بیان داشت: بعد از بحث بازاریابی مهمترین مساله تامین مواد اولیه برای فرش است که بخشی از این مواد داخلی و بخشی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود که در این مورد هم منتظر نتایج و جمع‌بندی حاصل از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه هستیم.

* درباره بازداشت‌شدگان حوزه خودرو از قوه قضائیه بپرسید

رحمانی تعداد بازداشت شدگان حوزه خودرو گفت: این مورد را از قوه قضاییه بپرسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوالی که شما پیش از این علت تصادف با پراید را خوردن تخمه عنوان کرده بودید گفت: چنین چیزی نگفته‌ام.

به گزارش فارس، بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف امروز یکشنبه سوم شهریور در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و این نمایشگاه تا نهم شهریور آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه بیش از ۷۴۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌هایی از قالیچه‌های دستباف ، مهمترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

  • منبع خبر : فارس