تعداد قطارهای اربعین افزایش یافت
تعداد قطارهای اربعین افزایش یافت
طبق اعلام روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران‌ با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زائران حسینی، 32 رام قطار دیگر به صورت فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین راه‌اندازی شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل بازگشت زائران، در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری در مجموع تردد ۳۲ قطار را به صورت فوق العاده از شهرهای کرمانشاه، همدان و خرمشهر برنامه‌ریزی کرده است.”تعداد قطارهای اربعین افزایش یافت”

با احتساب ظرفیت این ۳۲ قطار فوق العاده در مجموع شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین حسینی ( ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ) به زائران خدمت رسانی می‌کند.

سال گذشته برای ایام اربعین ۲۹۶ هزار صندلی برای جابه‌جایی زائران حسینی اختصاص یافت اما با برنامه‌ریزی راه‌آهن امسال بیش از ۴۵۷ هزار صندلی برای هموطنان ظرفیت‌سازی شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است.

سعید رسولی در نشست خبری درباره ظرفیت ها و برنامه‌های راه‌آهن برای اربعین حسینی اظهار کرد: از پانزدهم تا ۳۰ مهرماه امسال پیک سفرهای اربعین امسال است و بنابراین مانند سال‌های گذشته ستاد اربعین تشکیل دادیم.  پیش فروش قطارهای فوق العاده اربعین از ۱۰ صبح چهارشنبه سوم مهر ماه آغاز می شود.

وی افزود: امسال روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و این عدد در حوزه ظرفیت ایجاد شده به ۴۷ درصد رشد می رسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قیمت بلیت قطار اربعین افزایش نمی‌یابد و بر اساس نرخ مصوب امسال فروخته خواهد شد، ادامه داد: به عنوان مثال قیمت بلیت قطار مشهد-کرمانشاه چهارتخته ۱۹۵ هزار تومان و شش تخته ۱۸۵ هزار تومان است. همچنین قیمت بلیت قطار تهران-کرمانشاه چهارتخته ۹۵ هزار تومان، شش تخته ۷۰ هزار تومان و اتوبوسی ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : فارس