تعهد تامین ۸۰۰۰ نیرو برای کار در نیروگاه اتمی بوشهر
تعهد تامین ۸۰۰۰ نیرو برای کار در نیروگاه اتمی بوشهر
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به تعهد تامین 8000 نیرو به منظور اشتغال در نیروگاه اتمی افزود: در قالب امضای تفاهم نامه با کشتیرانی برای آموزش‌های حوزه گردشگری دریا، مهارت آموزی رشته‌های ملوانی، غواصی، پرورش میگو در قفس و آموزش های مرتبط اعلام آمادگی شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالمجید دراهکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ نیرو از استان برای اشتغال به کار در آلمان و فرانسه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعزام نیرو به خارج از کشور پس از حضور وزیر کار در کنفرانس ILO در اولین اقدام ۲۷۰ نفر برای کار در کشورهای آلمان و فرانسه نام نویسی کردند که ۱۹ نفر را برای اعزام به این مجموعه ها معرفی کردیم.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف منعقد شده که مهمترین آن امضای تفاهم نامه با منطقه ویژه پارس جنوبی بوده که در این تفاهم نامه تامین ۶۰۰۰ نیروی کار در پارس جنوبی تعهد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در بوشهر گفت: علاوه بر ایجاد مدرسه کسب و کار و مهارت در دانشگاه خلیج فارس، در همه دانشگاه های استان دفتر مهارت آموزی و ایجاد شغل راه اندازی شده است.

دراهکی بیان اینکه مهمترین هدف، افزایش مهارت دانش آموختگان دانشگاهی است، تاکید کرد: ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و کرانه‌ای استان بوشهر باید مورد توجه قرار گرفته و توانمندسازی نیروهای بومی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای بوشهر از اخذ مجوز تاسیس دانشکده کسب و کار خبر داد و عنوان کرد: فنی و حرفه ای استان بوشهر در سال ۹۷ به عنوان استان برتر در سطح کشور در حوزه مهارت آموزی نیروهای سرباز شناخته شده است.

وی ضمن برشمردن اهم فعالیت‌های فنی حرفه ای در استان بوشهر گفت: تمرکز بر آموزش روستاییان و عشایر، راه اندازی کارگاه تولید عبا در روستای بحیری، و همچنین کارگاه تولید لباس در هلیله بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای گفت: رسانه ها نقش مهمی در معرفی کاربردهای آموزش مبتنی بر مهارت و فرهنگ سازی در این زمینه برعهده دارند تا خانواده ها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اهمیت بیشتری دهند.

دراهکی با اشاره به ضرورت توسعه روستاها و تامین نیازهای مهارتی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود تنها راه حل خروج از معضل بیکاری، کسب مهارت است.

مدیرکل فنی و حرفه ای بوشهر اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و پنل‌های تخصصی کارآفرینی و همچنین کسب و کارهای فردی و الکترونیک وارد شده ایم.

  • منبع خبر : ایسنا