تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا
تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا
با نزدیک شدن جو بایدن، نامزد جمهوریخواه به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سقوط ارزش دلار، قیمت جهانی طلا رشد کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد با نزدیک شدن جو بایدن، نامزد جمهوریخواه به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سقوط ارزش دلار، قیمت جهانی طلا رشد کرد.”تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا”

در پایان معاملات روز جمعه، با نزدیک شدن جو بایدن، نامزد جمهوریخواه به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سقوط ارزش دلار قیمت جهانی طلا رشد کرد و بهترین هفته از ماه جولای را به ثبت رساند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۵ درصد دیگر رشد کرد و به ۱٫۹۵۱.۵۱ دلار رسید. این شاخص توانست رشد این هفته خود را به ۳.۶ درصد برساند.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۵ درصد جهش کرد و به ۱٫۹۵۵.۶۰ دلار رسید.””تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا”

افت ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان باعث شد تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ هفته‌ای خود برسد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته است.

 قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۵ آبان، یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. اما برای قیمت طلا امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد نایب رئیس اول اتحادیه طلا گفت: تا زمان اعلام نتایج نهایی آرا در آمریکا قیمت انس جهانی طلا نوسان خواهد داشت؛ این در حالی است که در بازار ایران قیمت طلا دیگر جان گران شدن ندارد. پیش‌بینی ما این است چنانچه جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شود وضعیت طلا در بازارهای جهانی آرام و قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان خواهد شد.

برای سرمایه‌گذاران انتخاب بایدن به معنای محرک‌های مالی بیشتر کووید ۱۹ و سیاست‌های زیرساختی پرهزینه است، که به افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه خرید طلا برای فرار از آن منجر می‌شود. تحلیل‌گران پیش بینی‌ می‌کنند که اگر در طول ۲ روز تعطیلی بازار‌ها، نتایج نهایی انتخابات به نفع بایدن رقم خورد، قیمت آن در آغاز هفته کمی افزایش می‌یابد و به سقف قبلی ۲۰۰۰ دلار نزدیک شود.

انتخابات ریاست جمهوری کم و بیش تأثیر خود را بر بازار‌ها گذاشته است و اکنون مهم‌ترین علامت سؤال، نتیجه انتخابات مجلس سنا است، که جواب آن می‌تواند برای طلا بسیار مهم باشد. همان طور که قبلا گفته شده است پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا و پیروزی بایدن در ریاست جمهوری بیشتر برای بازار بورس مفید برآورد شده است و پیروزی در ریاست جمهوری و کنگره بیشتر برای طلا و فلزات گران‌بها.

  • منبع خبر : ایران جیب