تمدید کارت‌های بازرگانی
تمدید کارت‌های بازرگانی
اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: با موافقت وزارت صمت تمام کارت‌های بازرگانی که تاریخ انقضای آن بین پنجم تا ۲۹ اسفندماه بود تا ۲۹ فروردین‌ماه تمدید شده‌اند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد براساس اعلام اتاق بازرگانی ایران پس از ابتلای تعدادی از ایرانیان به ویروس کرونا و با توجه به برنامه‌ریزی برای کاهش سرعت شیوع این بیماری، این اتاق در نامه‌ای به مدرس خیابانی – قائم مقام وزیر صمت – از وی درخواست کرده که با تمدید کارت‌های بازرگانی بدون نیاز به حضور افراد موافقت کنند.

این درخواست رسما از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد موافقت قرار گرفته و به این ترتیب کارت‌های بازرگانی که تا پایان اسفندماه منقضی می‌شدند؛ به طور خودکار تا ۲۹ فروردین‌ماه سال آینده اعتبار خواهند داشت.

همچنین اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده که در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود برگزاری همایش‌های مختلف در این اتاق را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

همچنین همایش بزرگداشت رو ملی آب نیز که بنا بود ۱۳ اسفندماه امسال در اتاق بازرگانی برگزار شود لغو شده است.

همچنین اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده که با حضور پزشکان متخصص نشست‌های توجیحی را برای ارائه راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا انجام داده که اخبار مربوط به آن را برای آگاه‌سازی نیز منتشر خواهد کرد.

صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که اصولاَ بازرگان موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد.در مورد شرکت های تجارتی کارت بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود..
بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابله است،یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد.”تمدید کارت‌های بازرگانی ”
از کاربردهای کارت بازرگانی عبارتند از:
واردات از مناطق آزاد،صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی،صدور ویزای تجاری،صدور گواهی مبدا،عضویت در اتاق بازرگانی،ارتباط با تجار خارجی ،مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان،شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی ،مبادرت به امر صادرات و واردات کالا بصورت تجاری،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک،ثبت سفارش و ترخیص کالا
“احتراماَ به عرض خوانندگان محترم رساند شما می توانید برای صدور و یا  تمدید کارت بازرگانی با در دست داشتن مدارکی که در ذیل گفته خواهد شد،به کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر مراجعه نمایید”
کارت بازرگانی به هر ۲ صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد.

  • منبع خبر : ایسنا