تمدید گارانتی خودرو به مدت یک ماه یا ۲۰۰۰ کیلومتر
تمدید گارانتی خودرو به مدت یک ماه یا ۲۰۰۰ کیلومتر
مدیرعامل سازمان خدمات پس از فروش سایپا گفت: به منظور کاهش مراجعه مشتریان گروه سایپا به نمایندگی‌ها و با هدف کاهش تردد در سطح شهرها بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گارانتی خودروهایی که در فروردین ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد به مدت یک ماه یا ۲۰۰۰ کیلومتر تمدید می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از سایپایدک، سیدفخرالدین حیدری منش با اشاره به شکستن رکورد فروش قطعات یدکی در سال جاری، گفت: فروش قطعات یدکی از مرز ۱۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد.”تمدید گارانتی خودرو به مدت یک ماه یا ۲۰۰۰ کیلومتر”

مدیرعامل سایپایدک از مردم خواست برای تامین قطعات یدکی حتما به نمایندگیها یا عاملیتهای مجاز فروش قطعه مراجعه کنند و از نصب قطعات تقلبی بر خودروی خود به شدت پرهیز کنند.

درواقع گارانتی خودرو به مجموعه خدماتی است که یک شرکت خودروساز طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به خریدار محصول خود می‌دهد و این خدمات تضمین‌کننده کیفیت و مشتری مداری آن شرکت خودروساز در قبال خودرو است. در ایران نیز خودروسازان و واردکنندگان خودرو، گارانتی‌هایی با حداقل ۱۸ ماهه و حداکثر ۵ ساله را ارائه می‌دهند. برای مثال گارانتی محصولات ایران‌خودرو برای خودرو دنا حدود ۳۶ ماه و گارانتی محصولات سایپا برای خودرو پراید حدود ۱۸ ماه است.

وقتی یک خودروساز طی قرارداد خود با مشتری برای یک خودرو ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی تعیین می‌کند، به معنی آن است که تمامی قطعات این خودرو البته به‌جز قطعات مصرفی در این مدت یا در این مسافت شامل گارانتی شده و از خریدار هیچ پولی بابت تعمیر یا تعویض موتور یا گیربکس و دیگر قطعاتی که مصرفی نیستند دریافت نمی‌شود.”تمدید گارانتی خودرو به مدت یک ماه یا ۲۰۰۰ کیلومتر”

حتی قطعات مصرفی نیز (در بعضی خدمات مثل کارت طلایی ایران‌خودرو یا کارت نارنجی سایپا) تا مدتی مشخص شامل گارانتی است، دراین‌بین برخی شرکت‌ها برای جذب مشتریان، خودروهای خود را تمام و کمال گارانتی می‌کنند و خریدار در زمان گارانتی هیچ هزینه‌ای بابت سرویس‌ها نمی‌پردازد.

حتی زمانی که شما یک خودرو صفرکیلومتر از نمایندگی خودروسازان می‌خرید نیز باید تمام موارد گارانتی و چک اولیه زمان تحویل خودرو را بررسی کنید. از وظایف نمایندگی در زمان تحویل خودرو صفر است که باید طبق چک‌لیست و به‌صورت آیتم به آیتم تمام ادوات خودرو را در حضور خریدار آزمایش کند تا خریدار از عیوب احتمالی آگاه شود و از پذیرفتن خودرو معیوب امتناع کند.

یکی از دغدغه‌های خریداران خودرو در زمان نیاز به تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای خودرو، سختی پذیرش نمایندگی‌ها و ارائه نشدن خدمات مشابه در تمامی نمایندگی‌ها است. البته در برخی موارد ذکر چند تبصره باعث می‌شود شرکت ارائه‌کننده خدمات بتواند به‌راحتی از مسئولیت شانه خالی کند. عرضه‌کنندگان خودرو در برگه قرارداد ذکر می‌کنند که همه قطعات خودرو به فروش رفته شامل گارانتی است به‌غیراز موارد قطعات مصرفی خودرو.

  • منبع خبر : ایسنا