توافقنامه محدودیت تولید نفت ۹ ماه تمدید می شود
توافقنامه محدودیت تولید نفت ۹ ماه تمدید می شود
"خالد الفالح" وزیر انرژی عربستان امروز (یکشنبه) در مصاحبه با "رویترز" اعلام کرد: "اوپک" ترجیح می دهد توافقنامه محدودیت تولید نفت را تا ۹ ماه دیگر تمدید کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد وی افزود: درباره کاهش بیشتر تولید نفت از سوی اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) نیز معتقدیم بازار جهانی چنین نیازی ندارد.

الفالح افزود: تقاضا در بازار رو به کاهش است، اما همچنان زیاد و به قوت خود باقی است، ما معتقدیم که بازار توازن خود را تا ۹ ماه آینده به دست می‌آورد.
“ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز (شنبه) گفته بود که توافق “اوپک پلاس” درباره کاهش تولید نفت را می‌توان به مدت شش یا ۹ ماه تمدید کرد.
وی همچنین تصریح کرده بود: مسکو و ریاض در خصوص آینده اوپک پلاس موضع مشترکی دارند و از تمدید آن حمایت می‌کنند.
کشورهای عضو اوپک و خارج از این سازمان از دسامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند تولید نفت را ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. متعهدان غیراوپکی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای موافقت کردند.

این توافقنامه که به اوپک پلاس مشهور شد، از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا امروز اعتبار داشت و از فردا باید درباره تمدید شدن یا نشدن آن میان کشورهای صادر کننده نفت تصمیم گیری شود.
یکصد و هفتاد و ششمین نشست وزیران نفت اوپک قرار است در آستانه ماه آینده میلادی (جولای) در مقر این سازمان در وین برای تصمیم گیری درباره توافق کاهش تولید، برگزار شود. وزرای نفت اوپک همچنین نشست مشترکی با اعضای غیر اوپک خواهند داشت.

  • منبع خبر : ایران آنلاین