توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی برای عملکرد سال ۹۷
توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی برای عملکرد سال ۹۷
مشاور مالیاتی اصناف بازار از توافق مالیاتی اصناف و سازمان مالیاتی برای عملکرد سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدرضا جعفریان با اشاره به توافق تعیین مالیات مقطوع مشمولان تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: پس از جلسات کارشناسی و بررسی‌های متعدد اتاق اصناف و سازمان مالیاتی برای مالیات عملکرد سال ۹۷ مودیان مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌ها توافق کردند.

مشاور مالیاتی اصناف بازار با بیان اینکه طبق تبصره ۱۰۰ قانون خرید و فروش کالا و خدمات تا ۳۰ برابر ماده ۸۴ همین قانون بر ۸۲۸ میلیون تومان می‌شود بر این اساس مقرر شد:

۱- مودیانی که مالیات عملکردشان از یک ریال تا ۲٫۵ میلیون تومان است با نرخ رشد صفر درصد باشد حدود ۸۰۰ هزار مودی در این گروه قرار می‌گیرند.

۲- مودیانی که ۲٫۵ تا ۵ میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند با رشد ۵ درصد نسبت به عملکرد قطعی سال ۹۶ مالیات می‌پردازند. این گروه حدود ۴۰۰ هزار مودی دارد.

۳- مودیانی که مالیات آنها از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان باشد با رشد ۹ درصدی نسبت به عملکرد قطعی مالیات سال ۹۶ اقدام خواهند کرد. ا ین گروه نیز ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار مودی براساس آمار سال ۹۶ دارد.

۴- مودیانی که بالای ۱۰ میلیون تومان فروش کالا و خدمات سالانه داشته باشند مشمول رشد ۱۵ درصدی نسبت به مالیات قطعی سال ۹۶ مالیات خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: مودیانی که نتوانند تا تاریخ ۳۱ خرداد ۹۸ مالیات خود را به صورت نقد پرداخت کنند حداکثر در ۴ قسط باید نسبت به پرداخت اقدام کنند و چنانچه اقساط آنها نیز پرداخت نشود مشمول جریمه ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌ها خواهند شد اما در تفاهم باقی می‌مانند.

  • منبع خبر : فارس