توافق پاکستان به برای دریافت کمک چند میلیارد دلاری جدید از IMF
توافق پاکستان به برای دریافت کمک چند میلیارد دلاری جدید از IMF
صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد: به توافق اولیه‌ای با پاکستان برای کمک مالی ۶ میلیارد دلاری ظرف ۳ سال آینده، دست پیدا کرده است تا برای تامین مالی اصلاحات اقتصادی این کشور، استفاده شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسوشیتدپرس، صندوق بین‌المللی پول (IMF) اعلام کرد که به توافق اولیه‌ای با پاکستان، برای کمک مالی ۶ میلیارد دلاری ظرف ۳ سال آینده، دست پیدا کرده است تا برای تأمین مالی اصلاحات اقتصادی این کشور استفاده شود.

ارنستو رامیرز ریگو، نماینده IMF، در بیانیه‌ای گفت: پاکستان و این بانک بین‌المللی به توافقی اولیه دست یافته‌اند که باید به تأیید هیأت مدیره و اجرایی IMF برسد.

او گفت: برنامه IMF با هدف پشتیبانی از استراتژی پاکستان برای رشد اقتصادی قدرتمندتر و متوازن‌تر، با کاهش عدم توازن‌های داخلی و خارجی است تا فضای تجاری بهبود یافته، نهادها تقویت شوند، شفافیت افزایش یافته و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی حفظ گردند.

عبدل حافظ شیخ، یکی از مشاوران اقتصادی نخست‌وزیر عمران خان، تأیید کرد که کشورش، به توافقی با صندوق بین‌المللی پول دست‌یافته است.

پاکستان در ابتدا برای درآمدن از بحران کسری بودجه طولانی‌مدت خود، از IMF درخواست کمک مالی ۸ میلیارد دلاری کرده بود و ماه‌ها در این مورد، با صندوق بین‌المللی پول مذاکره انجام داد.

آمریکا که تأثیرگذاری بالایی در تصمیمات IMF دارد، پیش از این اعلام کرده بود این صندوق نباید میلیاردها دلار وام به پاکستان بدهد تا این کشور وام‌هایی را که در پروژه کمربند و جاده از چین گرفته است را تسویه کند. هنوز مشخص نیست که آمریکا هم توافق IMF و پاکستان را تأیید کند یا خیر.

مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند در حال مذاکره با واشنگتن هستند تا حمایت آنها را به دست بیاورند.

  • منبع خبر : مهر