توری پرسی ، کاربردها و ویژگی ها
توری پرسی ، کاربردها و ویژگی ها
این نوع توری ، به فنس پرسی یا توری مشبک نیز شهرت دارد. برای تولید توری پرسی، معمولا از سیم های فلزی استفاد ه میشود. معمولا شکل ظاهری این توری های به صورت مربع یا مستطیل است.

توری پرسی ، کاربردها و ویژگی ها

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد توری‌پرسی چیست ؟

این نوع توری ، به فنس پرسی یا توری مشبک نیز شهرت دارد. برای تولید توری پرسی، معمولا از سیم های فلزی استفاد ه میشود.  معمولا شکل ظاهری این توری های به صورت مربع یا مستطیل است. این نوع توری دوام بسیار بالایی داشته و در صنایع ساختمانی کاربرد فراوانی دارند. برای ساخت توری پرسی، مفتول ها را بهم تابیده و محکم میکنند. جوشکاری در ساخت این نوع توری لحاظ نمی شود. قبل از اینکه مفتول هم بهم تابیده شوند، آنها را کنگره دار یا همان موج دار میکنند. در شکل زیر می توانید با ظاهر توری پرسی یا مشبک آشنا شوید.

ویژگی های خاص توری پرسی :

با اینکه برای تولید توری‌پرسی هیچ جوشکاری انجام نمی شود. ولی گره های مفتول ها دارای استحکام و دوام بالایی می باشد.از طرفی بافت تار و پودی توری و سطح دو طرفه و صاف آن انعطاف خاصی به آن بخشید است ، همینطور مفتول های استیل استفاده شده در توری‌پرسی مقاومت بالای زیادی در برابر شرایط نامناسب جوی دارد.علاوه بر اینها چون توری پرسی ساختاری مشبک دارد سازگاری بسیاری با محیط پر اتعاش دارد به همین علت در صفحات ارتعاشی و غربالگری زیاد به کار میرود هوا به علت ساختار شبکه ای این توری به راحتی در آن جریان پیدا میکند پس در مواقع آتش سوزی بسیار مناسب است با توجه به قیمت پایین تر و همه این ویژگی ها استفاده از توری‌پرسی جهت ایمنی امکان باز صرفه اقتصادی دارد.

 

مشخصات فنی توری پرسی :

توری پرسی ابعاد مختلفی دارد ابعاد کلی تور یپرسی بین ۵۰ سانتی متر تا  ۴ متراست ولی  بهترین نوع این مفتول اندازه ۳ تا ۶ میلی متر و چشمه های ۰٫۵ تا ۱۰ سانتی متر میباشد.هر ورق به طور میانگین بین ۶٫۵ تا ۱۲٫۵ کیلوگرم وزن دارد قیمت توری پرسی بر مبنای ابعاد آن تغییر میکند.سایز سیم های مفتول توری بین ۲ تا ۶ میلی متر متفاوت است بعد از این سیم های مفتول به صورت کنگره و دنده شده در می آیند توسط دستگاه در ابعاد ۲*۱۱ به صورت تار و پود بافته میشوند.ضخامت مفتول ها بین ۳ تا ۵ میلی متر میباشد و از مواد متفاوتی هستند جنس آنها، فولاد پرکن،استیل زنگ، سیم فولادی گالوانیزه و یا موادی مثل این هاست که بتواند در برابر تنش های دما و رطوبت مقاومت کند و استفاده از آن در مناطق شرجی بسیار رایج است.

 

شیوه  ساخت توری پرسی :

شیوه تولید توری‌پرسی به این شکل است که قطعه فولادی را در وان مذاب با حرارت حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد شناور میکنند.بعد از یک زمان معین مفتول را از مواد مذاب خارج میسازند جهت ایجاد مقاومت لازم روی سطح مفتول آن را با اکسیژن و کربن وارد واکنش میکنند بعد از اتمام این مرحله یک توری پرسی با چشمه های بیشتر از ۲ سانتی متر و مفتول‌هایی بیش از ۲ میلی متر تولید میگردد.

توری پرسی

کاربردهای توری‌پرسی:

با توحه به این که توری‌‎پرسی از جنس های مختلفی ساخته میشود کاربرد های متفاوتی نیز دارد.

۱٫زه کشی و غربالگری   ۲٫صنایع پتروشیمی ۳٫حصار کشی باغ ها   ۴٫ایستگاه های آب و فاضلاب ۵٫ تصفیه خانه ها

۶٫کارگاه های ساختمانی و ویلاها  ۷٫قفس حیوانات   ۸٫حفاظ بزرگراه   ۹٫ ترمینال ۱۰٫ پروژه های ساختمانی و عمرانی

۱۱٫پروژه های معماری

چه چیزهایی قیمت توری‌پرسی را تعیین میکند ؟

  1. تغییر سایز توری پرسی از نوع متعارف باعث تغییر قیمت آن میشود اگر این سایز بیشتر باشد مشتری باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.
  2. هر چه قیمت متریال و مواد اولیه استفاده شد جهت ساخت توری بیشتر باشد قیمت توری پرسی نیز افزایش خواهد یافت.

تولید کننده توری‌پرسی :

در ایران شرکت های تولید کننده توری‌پرسی، در شهرهای مختلف صنعتی فعال هستند. این شرکت ها تولیدات با کیفیت و مقرون به صرفه ای را برای پروژه های شما برایتان ارائه میدهند. از جمله این شرکت ها میتوان به شرکت فولاد راه ساخت امیر اشاره کرد. برای خرید انواع محصولات مفتولی و فولادی می توانید به سایت راه ساخت مراجعه فرمایید.