توزیع بیش از ۶.۵ میلیون لیتر سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده
توزیع بیش از ۶.۵ میلیون لیتر سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت و بیش از ۱۰ هزار تن گاز مایع رایگان در مناطق سیل‌زده کشور از جمله استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سیدمحمدرضا موسوی‌خواه اظهار کرد: از ابتدای وقوع حادثه سیلاب تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر نفت سفید، نزدیک به یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر نفت‌گاز، بیش از ۵۷۰ هزار لیتر سوخت هوایی، ۱۳۰ هزار لیتر بنزین و ۱۰ هزار و ۱۰۱ تن گاز مایع به‌صورت رایگان در میان مردم و نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده از جمله استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان توزیع شده است.

وی افزود: توزیع بیش از ۵۷۰ هزار لیتر سوخت هوایی رایگان به بالگردهای امدادی، رکوردی بی‌سابقه در توزیع سوخت هوایی به شمار می‌آید که این رقم شامل حدود ۳۴۰ هزار لیتر سوخت هوایی ATK و حدود ۲۴۰ هزار لیتر سوخت هوایی GP4 بوده است.

موسوی‌خواه با اشاره به ادامه توزیع سوخت رایگان در مناطق سیل‌زده تا زمان عادی شدن شرایط تاکید کرد: توزیع گاز مایع رایگان به‌ویژه در مناطق سیل‌زده استان لرستان تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی هم‌چنین استقرار جایگاه‌های سیار سوخت در مناطق سیل‌زده از جمله شهرستان آق‌قلا در استان گلستان و شهرستان پلدختر لرستان را از جمله تمهیدات این شرکت برای سوخت‌رسانی مناسب و مستقیم به سیل‌زدگان عنوان کرد و افزود: دو جایگاه سیار سوخت‌رسانی و پنج دستگاه نفتکش سیار سوخت‌رسانی نیز به استان لرستان اعزام شده است.

موسوی‌خواه همچنین از توزیع سوخت در روستاهای سیل‌زده استان لرستان به وسیله تراکتور خبر داد و افزود: کپسول‌های گاز مایع و ظروف ۲۰ لیتری نفت سفید و نفت‌گاز از این طریق در بین مردم و نیروهای امدادی توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود نزدیکی آب تا ۱۰ متری انبار نفت نظامیه اهواز، با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون از ورود آب به این انبار جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با وجود ورود سیلاب به نزدیکی شهر اهواز و تلاش‌های کارکنان این شرکت برای جلوگیری از غیرفعال شدن جایگاه‌ها، تاکنون چهار جایگاه در این منطقه دچار آبگرفتگی شده‌اند که همکاران ما در منطقه در تلاش هستند هر چه سریع‌تر این جایگاه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شوند.

موسوی‌خواه همچنین از تشکیل کارگروهی تخصصی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای بررسی و شناسایی کانون‌های خطر در تأسیسات شرکت ملی پخش خبر داد و افزود: این کارگروه به‌زودی در مناطق سیل‌زده حضور می‌یابد و از نزدیک نسبت به بررسی کانون‌های خطر و شناسایی تأسیسات در معرض آسیب و نیز بررسی تأسیسات آسیب‌دیده اقدام می‌کند.

بنا بر اعلام سایت اطلاع‌رسانی وزارت نفت، وی تاکید کرد: بر پایه نتایج بررسی‌ها، تمهیدات لازم برای تاب‌آوری تأسیسات و انبارهای نفت پیش‌بینی و به‌کارگیری می‌شود و نسبت به مقاوم‌سازی این تأسیسات اقدام خواهد شد و افزون بر آن، تجربیات و نتایج به دست آمده از بررسی‌های این کارگروه در اختیار تمامی مناطق سی‌وهفت‌گانه این شرکت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از ارسال نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه از طریق نفت‌کش‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد و تاکید کرد: تا زمان تعمیر خط لوله نفت‌خام ارسالی به پالایشگاه این عملیات ادامه خواهد یافت.

  • منبع خبر : ایسنا