توسعه خدمات بانکداری الکترونیک بانک رفاه
توسعه خدمات بانکداری الکترونیک بانک رفاه
برخی بانک ها همچون "رفاه کارگران" در روزهای کرونایی با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک ضرورت حضور مردم در شعب را کاهش داده و برای صیانت از جان هموطنان، با ارائه آموزش‌های چگونگی پیشگیری از ویروس کرونا را از طریق پیامک و سامانه ها به مشتریان به فرهنگ سازی بهداشت عمومی کمک کردند، تا باری از دوش کادر درمانی برداشته شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت خبری عصر ایران، پس از شیوع کرونا در ایران در دو ماه گذشته بانک ها برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس تدابیر ویژه ای همچون توسعه خدمات آنلاین را در دستور کار قرار دادند و از طرف دیگر فعالیت‌های شعب بانکی را نیز برای حفظ سلامت کارکنان کاهش دادند، اما در میان این بانک‌ها بانک رفاه کارگران که بانکی اجتماعی و سلامت محور است، به این اقدامات اکتفا نکرد و برای حمایت از بخش سلامت و درمان تسهیلات مناسبی قرار داد، برای نمونه برای پرداخت تسهیلات کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند تنفس سه ماهه ایجاد کرد. همچنین کمک های بلاعوض به دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم برای مداوای بیماران را اجرایی کرد.
در واقع یکی از اقداماتی که در سال جاری مورد توجه دولت قرار داشته حمایت از واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از خسارت بیشتر کرونا بوده است، در همین راستا بانک رفاه کارگران نیز تسهیلات ویژه ای را برای تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی کننده و شوینده تخصیص داد، تا علاوه بر اینکه نیاز سلامت جامعه را تامین کنند ضرورتی برای واردات این اقلام نباشد. همچنین این بانک با حمایت تسهیلاتی از کسب و کارهای کوچک در مسیر حفظ اشتغال این واحدهای تولیدی گام برداشت.
بانک ها و هفته سلامت
حال با توجه به اینکه هفته نخست اردیبهشت ماه به سلامت اختصاص دارد پرداختن به مقوله هایی که در زمینه بهداشت عمومی جامعه به کار گرفته شده اهمیت بالایی دارد، زیرا از یک سو می‌تواند فرهنگ بهداشت فردی را ارتقاء دهد و از طرف دیگر در صورتی که طبق گفته اپیدولوژیست‌ها شیوع ویروس کرونا در ماه‌های بعدی نیز ادامه داشت این فرهنگ سازی بتواند مانع از آسیب بیشتر به سلامت جامعه شود. در همین زمینه بانک رفاه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای جلوگیری از مراجعه حضوری به شعب و ضدعفونی کردن شعب و خودپردازها را به طور جدی در دستور کار قرار داد.

بهره گیری از خدمات تلفنبانک رفاه از دیگر اقداماتی است که مردم می توانند این روزهای کرونایی برای تسریع در فعالیت‌های خود استفاده کنند و با داشتن نام کاربری و رمز ورود با شماره ۸۳۰۷-۰۲۱ تماس و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر مشتریان با بهره‌گیری از خدمات الکترونیک بانک