توسعه همکاری ایران با آلمان و اسپانیا برای انتقال دانش فنی تولید بذر
توسعه همکاری ایران با آلمان و اسپانیا برای انتقال دانش فنی تولید بذر
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین بذور، توسعه همکاری با کشورها از جمله آلمان و اسپانیا به منظور انتقال دانش فنّی تولید بذر به ایران است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، نشست مشترک نمایندگان شرکت‌های KWS آلمان، CELLBITEC اسپانیا و اتحادیه تعاونی های روستایی با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی برگزار شد.

در این نشست ابتدا نماینده اتحادیه تعاونی های روستایی، گزارشی از سیاست‌ها و برنامه‌های واردات و تولید بذور، مدیریت کشت و همکاری با شرکت‌های خارجی یادشده در خصوص واردات بذور سبزی و صیفی (بویژه خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی)، کلزا، ذرت و چغندرقند ارائه کرد و گفت: رهنمودهای معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی می تواند در دستیابی به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی تاثیرگذار باشد.

در ادامه هر یک از نمایندگان شرکت‌های خارجی مواردی را در ارتباط با روند همکاری و فعالیّت‌های خود بیان کردند.

در این نشست، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر سیاست‌های این وزارت در زمینه تامین بذور و همچنین ابراز علاقمندی برای توسعه همکاری ها با هدف انتقال دانش فنّی تولید بذر در کشور، تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی، ضروری است در زمینه تامین بذور مورد نیاز برای کشت پاییزه اقدام لازم صورت پذیرد تا عملیات کشت به موقع انجام شود.

  • منبع خبر : مهر