توقف تقاضا در بازار آهن
توقف تقاضا در بازار آهن
طبق بررسی های به عمل آمده از قیمت میلگرد آجدار در بازار آهن هر روز شاهد موج افزایشی قیمت در این بازار هستیم، به طوریکه اگر یک روز تغییری ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  طبق بررسی های به عمل آمده از قیمت میلگرد آجدار در بازار آهن هر روز شاهد موج افزایشی قیمت در این بازار هستیم، به طوریکه اگر یک روز تغییری در قیمت های اعلامی این حوزه رخ ندهد، حتما با فاز جدید غافلگیر کننده ای مواجه خواهیم بود.

از یکسو تقاضا هنوز در شوک افزایش پی در پی قیمت آهن آلات در بازار می باشد و شنیده ها نیز حاکی از این است که تقاضا در بازار عقب‌نشینی کرده است و هیچ میلی برای ورود به میدان معاملات از خود نشان نمی دهد و از سوی دیگر عرضه فعلا به واسطه معاملات صورت گرفته در بورس کالا راه خودش را در پیش گرفته است و فعالان بازار را در انتظار تعیین و تکلیف های خود در روزهای بورسی نگه می دارد. به طوریکه فرش قرمز پهن شده سقف باز قیمت های شمش در روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا و تشنگی حوزه نورد  تنها به آشفتگی بیشتر این حوزه دامن زد و سبب گشت تا آنهایی که بی مهابا شمش را با قیمت‌های پرریسک از بورس کالا و بالاتر از نرخ جهانی خریده‌اند، به امید ولع خرید و استقبال خریداران از کالای نهایی در بورس کالا ایام را سپری کنند.

با وجود ابهام گسترده در بازار آهن حداقل کار این است که توزیع کنندگان این التهابات موجود دامن در بازار نزده و به ذوق اینکه هر آنچه که موجودی دارند، حال می توانند با بهایی بالاتر بفروشند دل خوش نکنند چرا که این پول ها سود به حساب نمی‌آید و دو روز دیگر همین کالا ها  را باید بسیار بالاتر خرید کرد، به بیانی ساده تر بطور کلی زنجیره های میانی نباید سود مقطعی خود را قربانی روند کوتاه مدت نمایند. و این فرصت را به دلالان بدهند تا از روی هیجانات زنجیره انتهایی بازار هم چون انبارهای خُرد و آهن فروشان کسب سود و منفعت نمایند.

  • منبع خبر : ایران جیب