تولیدکنندگان پوشاک با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند
تولیدکنندگان پوشاک با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند
مدیر علمی مرکز پژوهش‌های اتحادیه کوچک صنف پوشاک تهران با بیان اینکه تولیدات خانگی و زیرپله‌ای باید در جرگه سرانه تولید کشور قرار بگیرد، گفت که در حال حاضر تولیدکنندگان پوشاک با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد ولی‌پور امروز (یکشنبه) در میزگرد آسیب‌شناسی صنعت پوشاک ایران که در موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی برگزار شد، درباره‌ تولیدات خانگی پوشاک گفت: تولیدات خانگی و زیرپله‌ای باید در جرگه سرانه تولید کشور قرار بگیرد. در کشور ما تولید پوشاک نیاز به یک واحد صنعتی ندارد و می‌تواند در یک زیرپله انجام شود که این موضوع یک چالش است.

وی اظهار کرد: زمانی که ما در تولید پوشاک قوی بودیم؛ چین، اندونزی و دیگر کشورهای موفق در پوشاک حرفی برای گفتن نداشتند، اما الان کشورهای همجوار ما در حوزه پوشاک قوی شده‌اند و ما در جا زده‌ایم و تولیدکنندگان ما با ۲۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

همچنین ابوطالب – تولیدکننده و دبیر شورای اتحادیه پوشاک – گفت: کره جنوبی اولین کشور دنیا است که از کارگاه‌های خرد حمایت می‌کند و اکثریت کارگاه‌های تولیدی آن خرد هستند، اما در ایران هر کارگاه خرد باید به سازمان‌های مختلفی همچون مالیات و دارایی و غیره پول پرداخت کند.

  • منبع خبر : ایسنا