تولید انواع ماسک بهداشتی فیلتردار
تولید انواع ماسک بهداشتی فیلتردار
وزیر صنعت، معدن و تجارت از بسیج کلیه امکانات تولیدکنندگان انواع ماسک بهداشتی ( جراحی و پرستاری ) فیلتردار و ضدعفونی کننده ها جهت تولید شبانه روزی خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صمت، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بهداشتی صورت گرفته و کمبودی از این نظر وجود ندارد.” بسیج امکانات برای تولید انواع ماسک بهداشتی فیلتردار”

وی افزود: در جلسه امروز نیز تصمیم گرفته شد تا واحدهای تولیدی انواع ماسک بهداشتی (جراحی و پرستاری) فیلتردار و ضدعفونی کننده ها به صورت شبانه روزی فعالیت کنند و واحدهایی که به هر علت در مدار تولید نیستند با رفع مشکلات در اسرع وقت به مدار تولید برگشته و نیازمندی‌های کشور را تأمین کنند.

رحمانی ادامه داد: شرایط موجود کشور به گونه‌ای است که همه باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به فکر سلامت خود و جامعه باشیم و قطعاً تولیدکنندگان به مانند دوران مختلف این مهم را عملیاتی خواهند کرد.

با انتشار اخبار شیوع بیماری کرونا در تعدادی از شهرستان ها از جمله قم و تهران، موج خرید اقلام بهداشتی مانند انواع ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در جامعه شکل گرفته و همین موضوع زمینه را برای سودجویی برخی افراد نیز فراهم ساخته است.

کمبود این اقلام بهداشتی در سطح شهر و نگرانی مردم بابت تامین و حفظ سلامتی صدای اعتراض آنان را بلند کرده است؛ آنهم در شرایطی که از یکسو، موج اطلاع رسانی و خبرهای نگران کننده در این زمینه در کشور در حال افزایش است و از سوی دیگر، کارشناسان امور پزشکی به دلیل نوپدید بودن این بیماری، هیچ راه قطعی برای درمان و حتی، پیشگیری از آن ارایه نمی کنند.

در چنین شرایطی، گزارش های میدانی خبرنگار ایرنا از داروخانه های مختلف دولتی و خصوصی در تهران حتی داروخانه های بزرگی نظیر داروخانه مرکزی هلال احمر و ۱۳ آبان، یک موضوع واحد را نشان می دهد؛ نبود اقلام بهداشتی مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از جمله انواع ماسک، دستکش، مایع و ژل ضد عفونی کننده و حتی، الکل.

در این میان، شهروندانی را نیز می توان مشاهده کرد که به گفته خودشان پس از جست وجوی فراوان در حداقل ۲۰ داروخانه، بالاخره موفق شده اند یک بسته دستکش لاتکس یا تعدادی ماسک یکبار مصرف با قیمتی گزاف پیدا کنند.

به گفته این شهروندان، طی روزهای اخیر قیمت هر یک قلم ماسک یکبار مصرف از ۵۰۰ تومان به دو تا سه هزار تومان و حتی بیشتر و ماسک های فیلتردار نیز که قیمت آنها بین ۲ تا ۵ هزار تومان بود،   به ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان افزایش یافته است.

مسئولان برخی داروخانه ها نیز در توجیه این وضعیت می گویند هر بار هر کدام از ماسک ها، دستکش ها یا مایع و ژل عفونی به دست داروخانه ها می رسد، گرانتر از بار قبلی است البته به شرطی که شرکت های توزیع کننده قصد فروش داشته باشند.

در همین حال، اغلب متصدیان نسخه پیچی و فروش دارو در داروخانه ها، خود ماسک به صورت و دستکش به دست و در حالی که بخور سرد در حال انتشار در فضای داروخانه است، فعالیت می کنند.

  • منبع خبر : مهر