تولید خودرو هایما در ایران خودرو رسما متوقف شد
تولید خودرو هایما در ایران خودرو رسما متوقف شد
شرکت ایران خودرو امروز سه شنبه با انتشار یک بخشنامه به نمایندگی‌های سراسر کشور، از توقف تولید خودرو هایما خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شرکت ایران خودرو امروز سه شنبه با انتشار یک بخشنامه به نمایندگی‌های سراسر کشور، از توقف تولید خودرو هایما خبر داد.”تولید خودرو هایما در ایران خودرو رسما متوقف شد”

شرکت ایران خودرو از کسانی که هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته‌اند درخواست کرد محصولات جایگزین را انتخاب کنند.

 

رئیس شورای رقابت اعلام کرد که خودروسازان مجوز افزایش قیمت محصولات را برای پاییز امسال دریافت کرده اند. در همین حال اعلام شد که این افزایش تا ۲۵ درصد خواهد بود.

در این باره رضا شیوا رئیس شورای رقابت، گفت: براساس مصوبه اردیبهشت ماه امسال در شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یک بار براساس نرخ تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود حداکثر افزایش قیمت‌ها را در محصولات اعمال کنند. بنابراین امکان افزایش قیمت‌ها در پاییز متناسب با نرخ تورم بخشی وجود دارد. بر این اساس خبرها حاکی از آن است که خودروسازان برای سه ماه سوم، با ارائه هزینه های تولید درخواست افزایش قیمت ها را به وزارت صنعت ارائه کرده اند.

وزارت صمت هم ایدرو را به عنوان مسئول نظارت بر صنعت خودرو، تعیین کرده و پس از برگزاری جلسات بین سه طرف شورای رقابت، خودروسازان و ایدرو، تجدید نظرها برای تغییرات قیمتی خودرو در سه ماه سوم امسال تصویب شده است. مطابق این مصوبه، خودروسازان مطابق با نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده، مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت ها شده اند.

در شرایطی همچنان مدل شبه دستوری قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت دنبال می شود که این روش نتوانسته است معضلات بازار خودرو را حل کند. در این باره مجلس طرح عرضه خودرو از طریق بورس را در دستور کار قرار داده که به نظر می رسد می تواند با راه حلی بین تعیین قیمت شبه دستوری  یا تعیین قیمت بازاری، خودرو را با حداکثر شفافیت به دست متقاضیان برساند اما، این طرح تاکنون نهایی نشده است.

  • منبع خبر : ایران جیب