تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند
تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار افزایشی تولید خودرو در چند ماه اخیر اعلام کرد افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در شش ماهه دوم سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، همدلی و هم ‌افزایی میان مردم و‌ مسئولان را رمز موفقیت استان آذربایجان شرقی دانست.”تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند”

او گفت: این همدلی و‌ هم‌افزایی با محوریت امام جمعه تبریز و‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به وجود آمده است و به سمت توسعه و آبادانی در حال حرکت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اکتشافات باید کارهای بیشتری انجام بشود، بیان کرد: پهنه های امیدبخش معدنی در حوزه فلزات سنگین و مس در آذربایجان شرقی وجود دارد که توسعه اکتشافات آنها در دستور کار است.

وزیر صمت با بیان برخی از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال شکستن گام به گام انحصار خودروها برای ایجاد بازار رقابتی هستیم تا مصرف کنندگان خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب دریافت کنند.

افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را هدفگذاری کرده‌ایم
وی انحصارگری در خودروسازی را اصلی‌ترین عامل در گرانی و کیفیت خودروهای داخلی دانست و ادامه داد: مبارزه با دلال‌بازی در صنعت خودروسازی را یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌دانیم و تمامی تلاش خود را برای رقابت‌پذیری و ارتقای کیفیت تولیدات خودرویی را در اولویت اهداف خود قرار داده‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در شش ماهه دوم سال‌جاری افزود: ایجاد رقبای جدید در صنعت خودروسازی نیز از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت صمت است.

او با اشاره به گرانی مجدد خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر گفت: بی‌تدبیری شورای رقابت، عامل اصلی این گرانی است و در روزهای آتی نیز شاهد متعادل‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.

رزم حسینی همچنین با اشاره به آمار افزایشی تولید خودرو در چند ماه اخیر بیان کرد: افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را در شش ماهه دوم در دستور کار داریم.”تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند”

وی به اجرایی شدن پروژه نفلین سینیت سراب اشاره کرد و بر انجام اقدامات لازم برای تکمیل و نهایی شدن آن تاکید کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عرضه و فراوانی کالا در دستور کار وزارت صمت است، گفت: ثبات نسبی نیز به وجود آمده است و با ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت و تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات این روند تسریع شده است.

ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر برای ریسک پذیری مدیران
وی همچنین با تأکید بر لزوم حذف قوانین زائد اداری، بیان کرد: باید قوانین دست و پاگیر برداشته شود تا مدیران کشور ریسک‌پذیر باشند.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به همدلی و هم‌افزایی خوب میان مسئولان این استان گفت: استاندار، اتاق بازرگانی و نمایندگان مردم در مجلس به خوبی در حال فعالیت هستند.

وی همچنین از عملکرد قوه قضاییه برای رفع مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی ورشکسته و راکد و واگذاری آنها به افراد دارای صلاحیت و اهلیت جدید برای فعال سازی تقدیر کرد.

امام جمعه شهر تبریز با ابراز خوشحالی از شروع عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب، پیگیری برای تکمیل آن را خواستار شد.

  • منبع خبر : تجارت نیوز