سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024

  • شناسه : 110182
  • 15 اکتبر 2019 - 11:22
  • 0 دیدگاه

تولید مواد اولیه دارویی در ایران

تولید مواد اولیه دارویی در ایران
تولید مواد اولیه دارویی در ایران
عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی با تاکید بر این‌که تحریم‌ها تاثیری در تولید مواد اولیه دارویی نداشته است، گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۵۶ تا ۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد باقر تحویل زاده خاطرنشان کرد: هر دارو ممکن است به چندین ماده نیاز داشته باشد اما به ماده موثره یا اصلی برای تولید یک دارو، مواد اولیه دارویی گفته می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که تاکنون نیاز کارخانه های داروسازی کاملا تامین شده و در مواردی این واحدها بیش از نیاز خود نیز مواد اولیه دریافت کرده‌اند.

به گفته عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی، تحریم‌ها تاثیری در تولید مواد اولیه دارویی نداشته و فقط باعث ایجاد برخی دردسرها برای آن‌ها شده است.

تحویل زاده همچنین از افزایش تولید مواد اولیه دارویی در بسیاری از کارخانجات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که صادرات مواد اولیه دارویی در حال حاضر ناچیز است.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون عدد داروی انسانی تولید شده که نسبت به تولید ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.

اداره مواد اولیه یکی از ادارات، اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر است این اداره وظیفه نظارت بر حسن اجرای اصول روشهای مناسب تولید، واردات و کلیه امور مرتبط با مواد اولیه دارویی (موثره، جانبی و ملزومات بسته بندی ) را دارد. هدف اصلی این اداره حمایت از تولید داخل و نظارت بر کیفیت مناسب همچنین مدیریت واردات مواد اولیه و ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص تولید و واردات مواد اولیه دارویی در کشور می باشد.
در ایران ۱۶۰ شرکت داروسازی فعالیت دارند که با احتساب شرکت‌هایی که در حوزه تولید دارو‌های گیاهی فعالیت دارند، ۲۵۰ شرکت می‌شوند و هیچ دارویی پیش از انجام آزمایش‌های بالینی مجوز تولید نمی‌گیرد، با این حال برخی از همکاران پزشک و بیماران نگاه جانبدارانه به تولیدات خارجی دارند که این مشکل تازه‌ای نیست و خرده فرهنگی است که سال‌هاست بین مردم ایران شکل گرفته و در اغلب حوزه‌های تولیدی کشور وجود دارد؛ بنابراین بخش عمده شائبه مزیت دارو‌های خارجی به محصولات داخلی متاثر از نگرش غلط، فرهنگ مصرفی و دیدگاه ما به اجناس خارجی است که رفع این مشکل زمانبر و نیازمند نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات ملی است. امید می‌رود با توصیه رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حمایت از تولید ملی، فرهنگ استفاده از تولید ملی را جایگزین نگاه جانبدارانه به کالا‌های خارجی کنیم.
  • منبع خبر : ایسنا

برچسب ها

تورم فروردین ماه اعلام شد 23 آوریل 2024

تورم فروردین ماه اعلام شد

طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در ۱۲ ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران 21 آوریل 2024

پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی این کشور/ افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی ایران

سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت:‌ بعد از یک دهه تحریم‌های شدید اقتصادی، اسرائیل انتظار داشت ایران به دلیل نگرانی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی واکنشی غیرمتناسب در مقابل حمله به کنسولگری نشان بدهد و این عملیات کمترین خطر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند؛ اما حمله گسترده موشکی به رژیم صهیونیستی نشان داد ایران بر این نگرانی فائق آمده است. 

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان 21 آوریل 2024

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن اشاره به ادامه روند حمایت از جامعه بهره‌برداران دام و طیور گفت که خرید بیش بود یا مازاد مرغ تولید داخل از مرغداران و فعالان صنعت طیور کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.