توقف تولید پیکاپ مرسدس‌بنز
توقف تولید پیکاپ مرسدس‌بنز
انتظار می‌رود شرکت آلمانی دایملر خط تولید خودروهای پیکاپ مرسدس بنز کلاس ایکس را تا پایان ماه مه سال جاری میلادی متوقف کند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد پیکاپ مرسدس بنز ایکس کلاس که در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی و رونمایی شد، قرار است تنها تا چند ماه آینده به تولید برسد و بعد از آن دیگر این خودروساز آلمانی تولید آن را متوقف خواهد کرد.

یکی از دلایل اصلی که موجب شد مرسدس بنز به فکر توقف تولید این پیکاپ بیفتد، قیمت بالا و گران قیمت آن بود که در نتیجه به میزان فروش پایین آن در بازارهای جهانی منجر شد.

از سال پیش شایعه‌هایی مبنی بر توقف تولید مرسدس بنز ایکس کلاس از سال گذشته به گوش می رسید اما حالا به نظر می رسد که این شایعات به واقعیت خواهند پیوست چراکه مقامات این شرکت خودروسازی آلمانی به طور رسمی تایید و اعلام کرده اند که این پیکاپ تنها تا پایان ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی تولید خواهد شد و بعد از آن خط تولید آن متوقف می شود.

بر اساس گزارش وب سایت اتوکار، مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه پیکاپ مرسدس بنز ایکس کلاس فروخته است این در حالیست که رقیب ژاپنی آن، نیسان در نیمه نخست سال گذشته بالغ بر ۶۶ هزار دستگاه پیکاپ ناواراس به فروش رسانده است.

در ابتدا همه‌چیز برای اولین پیکاپ مرسدس بنز یعنی مدل X Class خوب پیش می‌رفت. این خودرو در رونمایی بازخورد خوبی دریافت کرد و مرسدس چندی پس از عرضه‌‌ی X Class به بازار موفق شد قوی‌ترین نسخه‌ی آن را هم با موتور V6 روانه‌ی بازار کند. مرسدس بنز حتی در نظر داشت نسخه‌ی V8 از کلاس ایکس را هم تولید کند اما این برنامه فراتر از شایعه و حرف نرفت و هیچ‌گاه به مرحله‌ی عمل نرسید. کلاس ایکس، این روزها اوضاع خوشی ندارد به طوری که جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند مرسدس بنز در فکر حذف این مدل از خط تولید خود و توقف تولید آن است.

به‌نظر می‌رسد که دایملر قصد دارد هزینه‌های خود را کاهش و سود را افزایش دهد و احتمالا اولین قربانی این تصمیم، کلاس ایکس خواهد بود. سال گذشته، فروش مرسدس بنز کلاس ایکس در بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقا تنها ۱۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه بود که بسیار پایین‌تر از انتظار است. با آمار فروش یادشده، این خودرو سود مالی چندانی را نصیب شرکت سازنده‌ی خود یعنی دایملر نکرده است. هنوز هیچ تصمیم رسمی در این مورد عنوان نشده است اما با توجه به اینکه همکاری گروه رنو-نیسان و دایملر نیز احتمالا دیگر ادامه نخواهد داشت، می‌توان حدس زد تولید کلاس ایکس به احتمال خیلی قوی متوقف شود.

  • منبع خبر : ایسنا