تولید گوشت قرمز ۱۹ درصد افزایش یافت
تولید گوشت قرمز ۱۹ درصد افزایش یافت
مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ در حدود ١٩ درصد افزایش داشته است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.”تولید گوشت قرمز ۱۹ درصد افزایش یافت”

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر ١٣٩٩ جمعاً ٣٦.٢ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ٢٠.٤ هزار تن، ٥٦.٣ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٢.٤ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٧ هزار تن و سایر انواع دام با ٧٠٩ تن، به‌ترتیب ٣٤.٢ درصد، ٧.٥ درصد و ٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٤٤ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در تیر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴٦ درصد، برای بز و بزغاله ٣٥ درصد، برای گاو و گوساله ٤٥ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٥ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ٢٤ درصد کاهش داشته است.

  • منبع خبر : مهر