تولید ۴۰۵ امسال متوقف می‌شود
تولید ۴۰۵ امسال متوقف می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید ۴ خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا رحمانی با اعلام این خبر افزود: اصلاح ساختار و ساماندهی صنعت خودرو یکی از برنامه‌های جدی وزارت صمت است.”تولید ۴۰۵ امسال متوقف می‌شود”

وی با اشاره به توقف تولید ۴ محصول تصریح کرد: تولید پژو ۴۰۵ glx بنزینی تا پایان امسال متوقف می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه تولید ۳ نوع پراید نیز در ماه‌های آینده متوقف خواهد شد، افزود: تولید این سه محصول نیز در دی‌ماه ۹۸، اردیبهشت و تیرماه ۹۹ متوقف خواهد شد.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مردم را از مهمترین دلایل این تصمیم برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار افزایش کمّی خودروها، کیفیت آنها نیز افزایش یابد و در این راستا حذف برخی محصولات می‌تواند راهگشا باشد.

او همچنین از جایگزین شدن خودروهای جدید به جای محصولاتی که از رده خارج می‌شوند، خبر داد.

پژو ۴۰۵ ساخت کشور فرانسه، نسل پنجم از سری چهار (سدان متوسط) شرکت پژو است که در سال ۱۹۸۷ تولید آن شروع و در سال ۱۹۹۶ در اروپا تولید آن پایان یافت. این خودرو توسط تیم طراحی اتومبیل پینین فارینا ی ایتالیا طراحی شد که در سال ۱۹۸۸، دقیقا یک سال پس از تولیدش، برنده بهترین خودروی اروپا شد.

پژو ۴۰۵ در انواع مدل های کاربراتور، انژکتور،دیزلی، تنفس طبیعی، توربو شارژ، هشت سوپاپ، شانزده سوپاپ، در حجم ها و قدرت های مختلف و همچنین از ساده ترین مدل ها از نظر امکانات رفاهی، از جمله آینه های دستی، شیشه بالابرهای دستی، نداشتن کولر و… تا فول آپشن ترین و اسپرت ترین ها در دوران خودش از جمله صندلی های از جنس چرم و اسپرت، سانروف، اسپویلر،مه شکن، آینه های برقی، چهار شیشه بالابر برقی، تهویه اتوماتیک، قفل مرکزی، رینگ های آلومینیومی،تنظیم ارتفاع روغنی،سیستم صوتی قوی،چراغشور، در برخی مدل ها سیستم چهار چرخ متحرک،و همچنین در مدل تی ۱۶، توربو شارژ و… تولید شده است.

  • منبع خبر : ایسنا