تولید ۸۶ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور
تولید ۸۶ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور
بر اساس آخرین آمار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق، طی بهمن سال جاری ۸۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در گزارشی آخرین وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بهمن ماه ۹۹ را منتشر کرده که نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است.”تولید ۸۶ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور”

در این مدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی معادل ۲۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بر داشته و توانسته مانع از انتشار ۵۵ هزارتن گاز گلخانه‌ای شود. همچنین استفاده از این نوع انرژی‌ مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰.۴ هزار تن شده است.

سهم انواع نیروگاه‌های انرژی‌ تجدیدپذیر در بهمن امسال به عدد ۸۷۵.۴ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۰۵.۱۷ مگاوات، سهم نیروگاه‌های خورشیدی ۴۳۹.۸۹ مگاوات، سهم نیروگاه‌های زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، سهم نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌های حرارتی ۱۳.۶ مگاوات بوده است.

این گزارش حاکی است، تعداد مولدهای محدود به ظرفیت انشعاب به ۴ هزار و ۸۴۴ با مجموع ظرفیت ۶۰ هزار و ۱۰ کیلووات واحد رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.”تولید ۸۶ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور”

نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورمان در دی ماه امسال توانستند پنج میلیارد و ۷۳۸ میلیون کیلوات ساعت برق تولید کنند که از این میان نیروگاه‌های خورشیدی با تولید ۴۲۶.۱۷ مگاوات سهمی ۵۰ درصدی در بین سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر شامل بادی، زیست توده، برق آبی کوچک و بازیافت تلفات حرارتی را به خود اختصاص دادند.

نیروگاه‌های بادی با تولید ۳۰۳.۱۸ مگاوات سهم ۳۵ درصدی در تولید برق در دیماه داشتند.

همچنین نیروگاه‌های برق آبی با تولید ۱۰۵.۶۵ مگاوات برق سهمی ۱۲ درصدی در بین سایر انواع نیروگاه‌های تجدیدپذیر دارند.

نیروگاه های بازیافت تلفات حرارتی نیز با تولید ۱۳.۶ مگاوات برق و نیروگاه های زیست توده هم با تولید۱۰.۵۶ مگاوات برق به ترتیب سهمی دو و یک درصدی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران آذرماه امسال با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به‌ترتیب با ۴۱۳.۶ مگاوات و ۳۰۳.۱۸ مگاوات بیشترین سهم را در تولید برق تجدیدپذیر داشته‌اند، گفت: در حال حاضر توسعه مولدهای تجدیدپذیر مختص مشترکان با استقبال خوبی همراه بوده است، به‌طوری‌که تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۶۵۱ مولد خورشیدی و بادی با مجموع ظرفیت ۵۴ هزار و ۹۳۰ کیلووات توسط مشترکان برق با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا