تکمیل ایستگاه قطار برقی هشتگرد تا شهریور ۹۸ به شرط تامین مالی
تکمیل ایستگاه قطار برقی هشتگرد تا شهریور ۹۸ به شرط تامین مالی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ایستگاه قطار برقی شهر جدید هشتگرد که به پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال ساخت است، در صورت تامین اعتبار از سوی دولت تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  امروز معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از پروژه خط آهن هشتگرد و ایستگاه قطار برقی شهر جدید هشتگرد بازدید کردند.

این پروژه به پیمانکاری قرارگاه خاتم در حال ساخت است.

در حاشیه این مراسم سعید محمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم پروژه ایستگاه برقی شهر جدید هشتگرد را تا پایان شهریور ماه به پایان برسانیم اما این منوط به تامین منابع مالی است.

وی ادامه داد:‌ تکمیل بخشی از تجهیزات و عموما بخش سینگنالینگ و پله برقی و غیره نیازمند تامین منابع مالی است که در صورت تامین این منابع پروژه تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد:‌ تکمیل این خط ریلی و ایستگاه موجب تسهیل تردد ساکنان هشتگرد و حومه کرج و تهران می‌شود ضمن آنکه ترافیک سنگین مسیر هشتگرد- کرج- تهران را کاهش می‌دهد.

محمد ادامه داد:‌ با تکمیل این مسیر ریلی و ایستگاه شهر قدیم هشتگرد منتفع می‌شود حتی شهرهایی نظیر قزوین نیز از این خط آهن منتفع می‌شوند. پیش بینی می‌شود حتی از قزوین با وسیله نقلی شخصی به ایستگاه مترو هشتگرد بیایند و با پارک خودروی خود در این ایستگاه با قطار به سمت تهران حرکت کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این خط ریلی و ایستگاه وضعیت شهر جدید هشتگرد از نظر قیمت زمین و مسکن افزایشی باشد و این برای افرادی که اقشار ضعیف هستند برکاتی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ۲۵۰ هزار نفر سفر با افتتاح این خط مسافرگیری می‌شود.

محمد با بیان اینکه در این پروژه تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت:‌این خط ریلی ۲۶ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن زیر زمین است و مابقی روی زمین قرار دارد.

وی گفت:‌ این پروژه صعب‌العبور بود چون کارخانجات و معارضان برق و آب و گاز داشتیم اما طی همکاری کارفرما و قرارگاه پروژه رفع معارض شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: برای تکمیل این پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

  • منبع خبر : فارس