تکمیل جاده‌ها و راه‌های دسترسی بشاگرد/ توافق برای تکمیل پل خلیج فارس
تکمیل جاده‌ها و راه‌های دسترسی بشاگرد/ توافق برای تکمیل پل خلیج فارس
وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود دو هفته پیش طی توافقی که وزارت راه و استانداری هرمزگان داشت مقرر شد جاده‌ها و مسیرهای دسترسی منطقه بشاگرد تکمیل شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری شناور مسافری ساخت داخل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال رونق تولید هستیم سالی که سخت‌ترین تحریم‌ها هم علیه کشورمان جاری است.

وی ادامه داد: باحمایت سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت ساخت شناور در کشور ما بسیار مناسب و مطلوب است و مردم ما باید از وسایل ایمن، پیشرفته و راحت استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره پل خلیج فارس اظهار داشت:  این پرژه‌ای که به دلایل گوناگون متوقف شد ملاحظات زیست محیطی داشت و از نظر تغییر منافع و مطالعات مهندسی و اجرایی موانعی رخ داد که پروژه متوقف شد.

اسلامی افزود: استانداری و سازمان منطقه آزاد در این راه با هم توافقاتی داشتند, با سرمایه‌گذار هم مذاکراتی انجام دادند تا بتوان پروژه را در قالب سرمایه‌گذاری دنبال کرد.

وی گفت: مذاکرات خوبی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم این مذاکرات در موعد مقرر به قرارداد برسد و شاهد از سر گیری این پروژه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود:  پل خلیج فارس نماد پیشرفته مهندسی برای اتصال جزیره قشم به بندر عباس است.

اسلامی افزود: فاکتورهای گوناگونی دیده شده که این پل به رونق اقتصادی منطقه کمک کند و قطعا در بخش ترانزیت هم می‌توان از ظرفیت این پل بهره جست.

* راه‌های دسترسی بشاگرد تکمیل می‌شود

وی اضافه کرد: دو هفته پیش تفاهمی با استاندار داشتیم تا کار مشترک جهادی در بشاگرد داشته باشیم و با توسعه راه‌ها بتوان سرعت بخشی در محرومیت‌زدایی این منطقه داشت.

وزیر راه و شهرسازی  گفت: بشاگرد فرصت‌های شکوفایی بسیاری دارد و ما تلاش می‌کنیم راه‌های دسترسی و مسیرهای این منطقه را تکمیل کنیم تا تردد آن به مرکز استان تسهیل شود.

  • منبع خبر : فارس