ثبات قیمت در بازار تخم مرغ از هفته آینده
ثبات قیمت در بازار تخم مرغ از هفته آینده
معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام کرد: از هفته آینده شاهد ثبات قیمت تخم مرغ در خرده فروشی‌ها خواهیم بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اعلام کرد: از هفته آینده شاهد ثبات قیمت تخم مرغ در خرده فروشی‌ها خواهیم بود.”ثبات قیمت در بازار تخم مرغ از هفته آینده”

قاسمیان در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر، گفت: در یکصد و نوزدهمین جلسه تنظیم بازار، قیمت تخم مرغ ۱۴ هزار تومان تعیین شد که قیمت قبلی ۱۲ هزار تومان بود.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت در جلسات کارشناسی مصوب شده بود که در این جلسات تمام جوانب از جمله افزایش قیمت نهاده، لحاظ شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت بیان کرد: به دلیل ایجاد انگیزه در بخش تولید و دپو نشدن تخم مرغ افزایش قیمت داده شده است.

قاسمیان گفت: قیمت تعیین شده به صورت کارشناسی از طرف وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: با تمرکز بر حوزه مناسب، با هر گونه افزایش قیمت برخورد جدی می‌شود.

قاسمیان درباره قیمت نان نیز گفت: افزایش قیمت نداشته ایم.

بر اساس مشاهدات میدانی در حال حاضر هر شانه تخم مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران با قیمت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

این در حالی‌ست که روزهای پایانی شهریور ستاد تنظیم بازار نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ها را ۱۲ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مصرف کننده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب کرد که با توجه به وزن، نرخ شانه نیز تعیین می‌شود.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی نیز چندی پیش در حاشیه جلسه‌ای اعلام کرد قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزار تومان خواهد بود.

البته اخیرا شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغ تخم‌گذار موظف شدند نسبت به توزیع گسترده تخم مرغ با قیمت مصوب در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات و مصارف عمده تخم مرغ اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایران جیب