جزئیات میدان جدید نفتی نام‌آوران
جزئیات میدان جدید نفتی نام‌آوران
وزیر نفت با تشریح جزئیات مخزن جدید کشف شده در میدان نفتی نام‌آوران گفت:حجم کل نفت در جای این میدان نفتی ۵۳.۳ میلیارد بشکه و دومین مخزن عظیم نفتی کشف شده در تاریخ ایران است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بیژن زنگنه در مراسم رونمایی از میدان جدید نفتی نام آوران که با حضور کرباسیان، مدیرعامل شرکت نفت، علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت در امور پالایشی، امیرحسین زمانی نیا، معاون بین الملل وزیر نفت و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت دقایقی قبل درسالن همایش های صنعت نفت در تهران آغاز شد، گفت: ذخیره درجای نفت این میدان تا پیش از کشف از مخزن جدید، ٣١.٣ میلیارد بشکه بود و مخزن جدید کشف شده، ۲۲ میلیارد بشکه ذخیره دارد.

وی با بیان اینکه این میدان، دومین مخزن عظیم نفتی کشف شده در تاریخ ایران است، افزود: حجم کل ذخیره درجای این میدان نفتی اکنون ۵۳.۳ میلیارد بشکه است.

وی افزود: نفت قابل استحصال از مخزن تازه کشف شده، با ضریب بازیافت ١٠ درصد معادل ٢.٢ میلیارد بشکه است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه افزایش ضریب بازیافت که مستقیما به فناوری های نو متصل است، تصریح کرد: ١٠ درصد ضریب بازیافت ٥٣.٣ میلیارد بشکه نفت درجا حدود ۵.۳ میلیارد بشکه است که با نرخ های کنونی نفت می تواند حدود ٣٢ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشد. به این ترتیب توسعه و به کارگیری فناوری پیشرفته در این بخش درآمد نفتی بیشتری را برای کشور به همراه دارد.

وزیر نفت گفت: این میدان می تواند از سمت جنوب شرقی و غربی گسترش یابد. گفتنی است توسعه این میدان در قالب و روش توسعه میادین آب تیمور، منصوری، سپهر و جفیر است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران ضمن حضور در جمع مردم یزد از اکتشاف یک میدان نفتی جدید خبر داد و افزود: کارگران شرکت اکتشاف نفت به یک میدان بزرگ نفتی دست پیدا کردند و به مردم خبر می‌دهیم که ‌ یک میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این ‌یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ادامه داد ‌و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است و ۸۰ متر عمق دارد و نفت ‌۵۳ میلیارد بشکه است.

  • منبع خبر : مهر