جزئیات کشف میدان گازی جدید
جزئیات کشف میدان گازی جدید
جزئیات کشف میدان گازی جدید در ایران امروز اعلام شد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سیدصالح هندی – مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران – در مراسم اعلام کشف میدان گازی جدید و امضای دو قرارداد پروژه لرزه‌نگاری پانیذ و باشت اظهار کرد: امضای قراردادهای اکتشافی در این برهه خاص صنعت نفت، نشان می‌دهد این صنعت همچنان زنده و پرتلاش و با امیدواری کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او تاکید کرد: ما به استقبال تحریم و قطع ارتباط با دنیا نمی‌رویم، اما این حرکت‌ها و قراردادها نشان می‌دهد ما در تحریم دستمان را بالا نمی‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم.

کشف یک میدان جدید نفتی در منطقه دزفول شمالی خبر داد و گفت:  این میدان پس از یک سال فعالیت مستمر اکتشافی در جنوب ایران کشف شده است.

گفته می شود در آخرین عملیات مطالعات اکتشافی و لرزه‌نگاری انجام شده در حوزه اکتشافی دزفول شمالی واقع در میادین منصوری، چشمه‌خوش، مارون در حوزه‌های غرب و شرق و شرق سوسنگرد، گزارشات حاکی از اکتشاف ذخایر جدید نفتی است.

این ذخایر در سازند ایلام و گورپی کشف شده که حجم ذخایر و نوع نفت نیز در بررسی‌های بعدی توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منتشر خواهد شد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: این مدیریت با اکتشافات جدید نفتی و گازی در طول برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور موفق شد که ۸۰ درصد نفت تولیدی و ۱۹۰ درصد گاز تولیدی را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه شانس کشف میدان های گازی در آینده بیشتر از میدان های نفتی خواهد بود، اظهار کرد: اکتشافات جدید سال های اخیر نشان می دهد که زمان خداحافظی با میدان های بزرگ نفتی و گازی همانند پارس جنوبی، آزادگان و یادآوران فرا رسیده است و از این پس اکتشاف میدان های سخت تر با ضریب موفقیت پایین تر محتمل تر است که البته این امر در دنیا هم مصداق دارد.

  • منبع خبر : ایسنا