جهش سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره در آینده
جهش سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره در آینده
افزایش امید سرمایه‌گذاران به این که فدرال‌رزرو هم خط‌مشی بانک مرکزی اروپا را دنبال کرده و درها را برای کاهش نرخ بهره در آینده باز کند، موجب شد سهام آسیایی به رکورد ۵ هفته‌ای خود برسد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با افزایش امید سرمایه‌گذاران به اینکه فدرال‌رزرو هم خط‌مشی بانک مرکزی اروپا را دنبال کرده و درها را برای کاهش نرخ بهره در آینده باز کند، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۵ هفته‌ای خود رسیدند.

در واقع چرخش ۱۸۰ درجه‌ای غافل‌گیرکننده رییس بانک مرکزی اروپا، ماریو دراقی، به سوی کاهش نرخ بهره، باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها در مورد موجی از مشوق‌های بانک‌های مرکزی جهان آغاز شود.

خبر خوب دیگر برای بازارها این بود که ترامپ با رییس‌جمهور چین در اجلاس جی ۲۰ دیدار خواهند کرد. هرچند بسیاری از تحلیل‌گران تردید دارند که در این دیدار پیشرفت زیادی در راستای اهداف ۲ کشور صورت بگیرد.

در معاملات امروز بازارها گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، در بزرگترین رشد روزانه خود از ژانویه تا کنون ۱.۸ درصد جهش کرد.

نیکی ژاپن ۱.۷۸ درصد جهش کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی ۱.۰۹ درصد بالا آمد.

ای‌اس‌اکس استرالیا با ۱.۱۱ درصد رشد، به بالاترین سطح خود در ۱۱ سال اخیر رسید.

در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۴۳ درصد به ارزش خود افزود، درحالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ با جهش بلند ۲.۳۸ درصدی مواجه شد.

حالا همه چشم‌ها به بیانیه فدرال‌رزرو دوخته شده است که قرار است ساعت ۲۱:۳۰ امروز به وقت تهران منتشر شود.

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون رسید و ۲.۰۱۶ درصد شد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن با اندکی افت به نرخ ۱۰۸.۳۴ رسید، درحالی که شاخص آن در برابر ارزهای مهم جهان، اندکی رشد کرد و به ۹۷.۶۵۱ واحد رسید.

  • منبع خبر : مهر