جهش ۱۳ درصدی بیت‌کوین در معاملات امروز دوشنبه
جهش ۱۳ درصدی بیت‌کوین در معاملات امروز دوشنبه
توییت جدید ایلان ماسک مبنی بر استفاده از بیت کوین در معاملات شرکت تسلا در صورت استخراج آن با انرژی‌های پاک، ارزش این ارز مجازی ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد توییت جدید ایلان ماسک مبنی بر استفاده از بیت کوین در معاملات شرکت تسلا در صورت استخراج آن با انرژی‌های پاک، ارزش این ارز مجازی را ۹.۸ درصد بالا برده است.”جهش ۱۳ درصدی بیت‌کوین در معاملات امروز دوشنبه
به نقل از رویترز، ارزش بیت کوین ۹٫۸ درصد در روز یکشنبه افزایش یافت و به ۳۹۰۳۵٫۴۷ دلار رسید یعنی ۳۴۹۲٫۷۱ دلار بالاتر از قیمت قبلی آن.

بزرگترین و محبوب‌ترین ارز مجازی دنیا ۴۰٫۷ درصد نسبت به پایین‌ترین ارزش آن در چهارم ژانویه (۲۷۷۳۴ دلار)، افزایش یافته است.

ارز مجازی اتر هم که وابسته به شبکه بلاک چین اتریوم است، با ۷ درصد افزایش قیمت معادل ۱۶۵٫۷۷ دلار در روز یکشنبه، به ۲۵۳۲٫۷۷ دلار رسیده است.

آقای ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در روز یکشنبه اعلام کرد در صورت استفاده استخراج‌کنندگان بیت کوین از انرژی‌های تجدید پذیر، دوباره اجازه خواهد داد محصولات شرکتش با این ارز مجازی معامله شوند.”جهش ۱۳ درصدی بیت‌کوین در معاملات امروز دوشنبه”

ماسک یکی از از طرفداران اصلی ارزهای مجازی بوده ولی به خاطر نگرانی‌های محیط زیستی و مصرف بالای انرژی برای استخراج ارزهای مجازی، تبدیل به یکی از منتقدان آن شده و طرح‌های شرکت تسلا را برای خرید و فروش خودروهایش با بیت کوین متوقف کرده است.

وی در آخرین توییت خود اعلام کرده در صورت استفاده منطقی از انرژی پاک توسط استخراج‌کنندگان بیت کوین، دوباره اجازه معامله با این ارز مجازی را صادر خواهد کرد.

هنگامی که اف بی آی با موفقیت به کیف دیجیتالی هکرهای شرکت کلونیال پایپ لاین رخنه کرد و پولی که این هکرها به عنوان باج در قالب بیت کوین دریافت کرده بودند را پس گرفت، یک زنگ هشدار برای مجرمان سایبر بود که تصور می کردند مبادله به رمزارز آنها را در برابر تحقیقات جنایی حفاظت می کند.

یکی از اصول اصلی بیت کوین، دفتر کل عمومی آن است که همه مبادلات توکن را در سوابقش ذخیره می کند که برای همه قابل مشاهده است. به همین دلیل هکرها در حال روی آوردن به کوینهایی مانند دش، زی کش و مونِرو هستند که قابلیت ناشناسی در آنها وجود دارد. مونِرو به خصوص در حال تبدیل شدن به رمزارز منتخب مجرمان سایبری است که به باج گیری می پردازند.

ریچارد هولند، مدیر امنیت اطلاعات شرکت اطلاعات تهدید سایبری “دیجیتال شادو” در این باره گفت: مجرمان خبره تر در حال استفاده از مونِرو هستند.

مونِرو در سال ۲۰۱۴ توسط کنسرسیومی از طراحان ایجاد شد که بسیاری از آنها ترجیح دادند ناشناس بمانند. حریم خصوصی و ناشناسی مهمترین جنبه های این ارز دیجیتالی هستند. توکن حریم خصوصی که در بلاک چین مونِرو فعالیت می کند عملا جزییات همه مبادلات را مخفی می کند. هویت ارسال کننده و گیرنده و همچنین میزان مبادله پنهان می ماند.

  • منبع خبر : ایران جیب