حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی ۲۵ درصد است
حداکثر افزایش قیمت مجاز برای لوازم خانگی ۲۵ درصد است
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.

محمدرضا تابش امروز در نشست خبری در سازمان صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به مزیت های سامانه جامع انبارها گفت: در بررسی های انجام شده از سامانه جامع انبارها رشد بازرسی ها را در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به سامانه گارانتی بیان داشت: این سامانه دو هفته آینده رونمایی خواهد شد که نقش قابل توجهی در کنترل بازار کالاهای مصرفی و با دوام خواهد داشت.

تابش با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و غیره و فارغ از نوع بزند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند.

وی در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی بیان داشت: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.

سیدجواد احمدی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با ساماندهی بازار لوازم خانگی، گفت: یکی از دلایلی که عرضه از سمت واحدهای تولیدی لوازم خانگی به بازار ظرف روزهای گذشته کاهش یافته، عدم تعیین تکلیف قیمت اقلام این گروه از صنعت در سال جدید بود که بر این اساس، هفته گذشته جلسات مستمری با تشکل‌های تولیدی و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی برگزار شد تا با توجه به مصوبات کارگروه تنظیم بازار، در مورد قیمت و نحوه عرضه این اقلام توافق صورت گرفته و اقدام شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از سوی دیگر، طی هفته گذشته و هفته جاری، لوازم خانگی در اولویت کالاهای مشمول بازرسی هفتگی قرار گرفته است که این بازرسی‌ها، به خصوص با تمرکز بر انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح کشور صورت می‌گیرد و واحدهای تولیدی و واحدهای توزیعی که ممکن است کالاها را انبار کرده باشند، زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

  • منبع خبر : ایران جیب