حداکثر قیمت متعادل هر کیلوگرم مرغ
حداکثر قیمت متعادل هر کیلوگرم مرغ
سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر قیمت مناسب برای خرید هر کیلوگرم مرغ در بازار بین 15 تا 15 هزار و 900 تومان است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  با اشاره به توزیع مرغ منجمد از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: با توزیع گسترده مرغ منجمد در سطح استان ها از طریق فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه  و تره بار جلوی افزایش قیمت مرغ را گرفتیم. “حداکثر قیمت متعادل هر کیلوگرم مرغ حدود ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد”

سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد پیش از این به ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان افزایش یافته بود افزود: اکنون قیمت متعادل هر کیلوگرم مرغ بین ۱۵ الی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است. “حداکثر قیمت متعادل هر کیلوگرم مرغ”

وی بیان داشت: قیمت مرغ کاهش یافته است و براساس گزارشی که امروز دریافت شد قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم مرغ در میدان بهمن کمی بیش از ۱۴ هزار تومان اعلام شد.

کارگر اظهار داشت: با توجه به محدودیت هایی که برای صادرات تخم مرغ انجام شد قیمت این کالا نیز در بازار متعادل شده است.

اولین فاکتور که بیشتر هزینه را نیز به خود اختصاص می‌دهد، خوراک و دان است. هر کیلوگرم جیره متعادل معمولا شامل ذرت، کنجاله سویا، کنسانتره، روغن، کربنات کلسیم، کوکسیدیواستات‌ها، آنزیم‌ها، پروبیوتیک و… است که پیش دان، میان دان و پیس دان را تشکیل می‌دهد. خوراک در جیره متعادل به طور میانگین ۳ هزار و ۷۲۴ تومان هزینه برای هر کیلوگرم مرغ با وزن ۲٫۵ کیلوگرم را در برمی‌گیرد.

همچنین خرید هر قطعه جوجه به طور میانگین یک هزار و ۷۰۰ تومان، بیمه هر قطعه جوجه ۳۰۶ تومان و حمل و نقل آن ۲۰ تومان برای مرغدار هزینه دارد که در هر کیلو گرم مرغ رقمی معادل ۸۱۰ تومان می‌شود.

رعایت اصول بهداشتی و درمان برای پیشگیری یا مبارزه با بیماری‌ها اهمیت بسیاری دارد و بخش مهمی از هزینه‌های مرغداران را در برمی‌گیرد. اصول بهداشتی و درمان شامل مصرف و بکارگیری انواع دارو، واکسن، ویزیت دامپزشک و مواد ضدعفونی است که هزینه آن‌ها برای هر کیلو گرم مرغ ۲۹۰ تومان برآورد می‌شود.

  • منبع خبر : فارس