حذف برخی ثبت نام کنندگان مسکن ملی
حذف برخی ثبت نام کنندگان مسکن ملی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۲ درصد کسانی که برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند فاقد شرایط لازم بودند گفت تا قبل از عید فاز دوم نام نویسی آغاز می شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲ درصد فاقد شرایط و ۵۲ درصد دارای شرایط بودند.”حذف برخی ثبت نام کنندگان مسکن ملی”

وی افزود: بدین ترتیب تاکنون ۱۴۰ هزار واحد مسکونی باید ساخته شود که باید سازمان نظام مهندسی در اعمال مدیریت این طرح همدلی و مشارکت داشته باشد تا خانه های با کیفیت و قیمت مناسب برای مردم ساخته شود.

اسلامی با اعلام این خبر که فاز دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال انجام خواهد شد تصریح کرد: این پروژه یک نهضت خانه سازی است. تفاهم نامه هایی که با نیروهای مسلح آموزش و پرورش کارگران و بازنشستگان داشته‌ایم حجمی از تعهد را به دنبال دارد که لازم است طراحی و ساخت و سازها با دقت انجام شود و شاهد یک تحرک معنادار در بخش ساختمان باشیم.

به گفته اسلامی اعضای سازمان نظام مهندسی می‌توانند در مشارکت با طرح اقدام ملی رضایت نسبی از جامعه کسب کنند.

طرح مسکن ملی با هدف خانه‌دار شدن ۴۰۰ هزار خانوار در دوات تدبیر و امید آغاز شده است.
در اولین دور ثبت نام مسکن ملی ۲۶۰ هزار نفر متقاضی نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند و وزارت راه و شهرسازی پیش بینی میکرد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ثبت‌نام کنندگان شرایط لازم را برای دریافت پیامک نهایی نداشته باشند.
شروط اصلی ثبت نام مسکن ملی عبارت است از تاهل، سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا و عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحدهای مسکونی. درعین حال نداشتن مالکیت خصوصی نیز از شرایط لازم است.
متقاضی و افراد تحت تکفل او نباید در ۱۴ سال اخیر یعنی از سال ۸۴ به بعد مسکن ملکی داشته باشند. همچنین در صورتی که متقاضی و افراد تحت تکفل تاکنون از امکانات دولتی زمین و تسهیلات وام مسکن و مسکن دریافت کرده باشند، نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. به عبارتی فرم «ج» متقاضی و اعضای خانواده باید سبز باشد.”حذف برخی ثبت نام کنندگان مسکن ملی”
منظور از شرط تاهل این است که متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانواده باشد. البته زنان خودسرپرست در صورت داشتن سن بالای ۳۵ سال می‌توانند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند. همچنین متقاضی نباید منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به چک برگشتی و تسهیلات معوقه اشاره کرد.

  • منبع خبر : ایسنا