حذف قبوض آب از سال آینده
حذف قبوض آب از سال آینده
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آغاز حذف قبوض آب از سال آینده خبر داد و گفت:برای پاییز پیش بینی ترسالی شده است و این موضوع باید در بازنگری سدها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  قاسم تقی‌زاده خامسی در یک نشست خبری در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه آب و فاضلاب با اشاره به حذف قبوض کاغذی برق، آب و گاز اظهار کرد: بخش آب هم مانند سایر دستگاه‌ها برای حذف قبوض برنامه‌ریزی کرده و این طرح به صورت پایلوت در اصفهان آغاز شده است.

وی از آغاز حذف قبوض کاغذی آب از سال آینده خبر داد و افزود: شرایط ایده‌آل ما خود اظهاری مردم است. این طرح نیز در یکی از شهرهای خراسان اجرا شده و بازخورد خوبی داشته است. درواقع می‌خواهیم مردم کنتور خود را بخوانند و اعلام کنند و مامورین آب سالی یک بار به منازل مردم مراجعه کنند.

“پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به حذف قبوض کاغذی آب تا پایان دولت دوازدهم، آخرین وضعیت این طرح را تشریح و اعلام کرد که فعلا نیازی نیست مشترکان اقدامی انجام دهند.

محمدرضا بختیاری با تاکید بر این‌که حذف قبض کاغذی آب زمان‌بر است، اظهار کرد: فرآیند حذف قبض کاغذی آب مشابه حذف قبوض کاغذی برق و گاز نیست. زیرا در سیستم برق و گاز هر واحد یک کنتور جداگانه دارد و فیش به صورت جداگانه برای واحدها صادر می‌شود. درحالی که کنتور آب واحدها مشترک است و ساختمان یک فیش بیش‌تر ندارد.

وی ادامه داد: این طرح نیاز به بررسی بیش‌تری دارد و فعلا درحال بررسی است و امیدوارم به قولی که در این راستا داده شده عمل کنیم. البته ممکن است طرح حذف قبوض کاغذی آب در همه نقاط کشور اجرایی نشود اما سعی می‌کنیم به صورت پایلوت شروع کنیم. فعلا زیر ساخت‌ها آماده نیست اما اجرای آن به پایان دولت دوازدهم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به این سوال که آیا لازم است مشترکان برای ثبت اطلاعات خود اقدامی انجام دهند، پاسخ داد: فعلا مردم کاری نکنند.”

  • منبع خبر : ایسنا