حسن روحانی، مهار، هرگز
حسن روحانی، مهار، هرگز
ولایت مطلقه فقیه مترقی ترین نظریه رهبری الهی سیاسی جهان و تنها مانع اصلی تسلط غرب و شرق بر ملت های مسلمان و معتقد به اسلام است.

حسن روحانی، مهار، هرگز

به گزارش واحد تحلیلی خبرگزاری صبح اقتصاد ولایت مطلقه فقیه مترقی ترین نظریه رهبری الهی سیاسی جهان و تنها مانع اصلی تسلط غرب و شرق بر ملت های مسلمان و معتقد به اسلام است.

برجسته‌ترین وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر نظام‌های سیاسی را باید قرارداشتن جایگاه ولایت‌فقیه در رأس آن دانست؛ جایگاهی که ریشه در تعالیم ناب قرانی دارد و از پشتوانه مستحکم عقلی و شرعی برخوردار است.

وقتی قرآن در امامت حضرت ابراهیم بعد از امتحان صراحت دارد پس رهبری امت اساس قرآنی دارد.

از همین روست که ولی‌فقیه در نظام اسلامی مورد عنایت ویژه مراجع و عارفان روشن‌ ضمیر و به تبع آنان مردم مسلمان قرار دارد و همه می‌کوشند تا به هر طریق ممکن در اجرای منویات وی گام بردارند و برای تقویت ولی‌فقیه زمان که بر اساس آموزه‌ های اسلامی، نائب عام امام زمان(عج) به شمار می‌آید، همت گمارند.

پس از عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دشمنان در آرزوی اضمحلال یا ایجاد انحراف در حرکت شتابان نظام اسلامی لحظه‌شماری می‌کردند اما اقدام هوشیارانه خبرگان برگزیده ملت در انتخاب حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای به سکانداری انقلاب، خواب‌های آنان را آشفته کرد و ملت ایران و دیگر مسلمانان جهان را بیش از پیش امیدوار ساخت.

با انتخاب بجا و قابل تحسین خبرگان رهبری، هدایت‌های مقام معظم رهبری در طول بیش از بیست سال کاروان‌سالاری نهضت اسلامی چنان داهیانه بوده است که مراجع و ملت قدرشناس ایران را هر روز بیش از پیش به شکرگزاری خداوند بابت این نعمت عظیم رهنمون ساخته است.

فراموش نمی‌کنیم که بدخواهان، عارف بی‌همتای معاصر مرحوم آیت‌ا… العظمی بهجت(ره) را مثال می‌زدند و با توجه به عدم حضور آشکار ایشان در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی، شایعاتی مبنی بر فقدان ارتباط مناسب آن عارف صمدانی با ولی‌فقیه زمان را انتشار می‌دادند؛ اما سخنان این مرجع بزرگ شیعه در خصوص رهبر معظم انقلاب و همچنین انتشار تصاویری از دیدار ایشان با مقام معظم رهبری، پوچ بودن ادعاهای مغرضان را برملا کرد.

دیگر مراجع گرانقدر نیز همواره در خلوت و جلوت بر حمایت از قافله‌سالار نظام اسلامی تاکید داشته‌اند: به گفته یکی از اعضای برجسته مجلس خبرگان رهبری «یکی از این مراجع عالیقدر تصریح کرد که من خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانم.»

یکی از مراجع هم چندی پیش به صراحت اعلام کرد که اگر مقام معظم رهبری حکمی صادر کنند، این حکم برای همه مراجع هم نافذ است و البته این حکمی شرعی است.

حضرت آیت‌ا… سیستانی هم تصریح می‌کنند که «من هر شب آیت‌ا… خامنه‌ای را دعا می‌کنم» و می‌فرمایند: «امروز سربلندی و عزت اسلام در گرو عزت جمهوری اسلامی ایران است و عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران نیز در گرو سربلندی و موفقیت آیت‌ا… خامنه‌ای می‌باشد.»

باتوجه به این همه استحکام نظری چرا حسن روحانی هر از چند گاه دم از لزوم همه پرسی میزند؟ چرا در هر چند گاهی نوعی سخن میگوید که مخالفت خود را با رهبری علنی کند؟ چرا در دانشگاه عنوان کرد فرماندهان نظامی را مردم انتخاب کنند؟ روحانی به امید چه دستاوردی آب به آسیاب دشمن میریزد؟ روحانی تا دیروز تابع مطلق نظرات اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

جمعی که هاشمی رفسنجانی دور خود در دفتر مطالعات استراتژیک  و دبیر خانه شورای مصلحت گرد آورده بود به دنبال چه بودند؟ هدف روحانی از این گونه سخنان ضد و نقیض و پارادکسیکال هدف شخصی است؟ اگر هدف شخصی نیست چه هدفی را در راستای چه خواسته ای از چه جریانی دنبال میکند؟ اگر بنا باشد سابقه سخنان روحانی و هم مسلکان ایشان را بررسی کنیم همه در بسیار سخن اصل ولایت فقیه را مظهر جلال و شکوه و عظمت انقلاب اسلامی و رشد روز افزون پناهجویان اعتقادی بر شمرده اند .

حال چه میشود که هم در اصل ولایت در قانون اساسی به تردید افتاده اند و هم مصداقا با مقام معظم رهبری مسئله دارند؟ پشت این تفکر امروز هم آمریکاست، هم انگلستان است، هم اسرائیل است، هم جامعه ارتجاع عرب است.

استحکام بنای اقتدار نظام جمهوری اسلامی بدون شک مدیون عملکرد مقام معظم رهبری امام خامنه ای است و هر کس با این اقتدار مشکل دارد باید به دنبال راهی برای رفع این مانع بزرگ بر سر راه خود باشد.

هم نوایی حسن روحانی در پوزیشن ریاست جمهوری اسلامی ایران و در کسوت روحانیت با جریان عربی، عبری، غربی را چگونه توجیه کنیم؟ حسن روحانی بعد از ۱۴۰۰ حد اکثر عضو شورای مصلحت خواهد شد.

آیا او برای جایگاه آینده جنگ روانی ایجاد میکند؟ آیا او ماموریت به سر انجام نرسیده ای را دنبال می کند؟ آیا او پشت پرده جنگ روانی عملکرد ۶ سال ناکارامدی را مخفی میکند؟ فی الواقع باید گفت هریک از این سئوالات را که پاسخ دهیم باز مجبوریم او را از سر اعتقاد به جمهوری اسلامی و قانون انتخابات و از همه مهمتر مردم سالاری تحمل کنیم، اگرچه میدانیم حسن روحانی کوچکترین اعتقادی به نظام و پسوند ظهور برای نظام ندارد و مهار پذیر نخواهد بود. والسلام

حمیدرضا نقاشیان حمید رضا نقاشیان

  • منبع خبر : صبح اقتصاد