حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یابد
حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یابد
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باید افزایش یابد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باید افزایش یابد.

سیدمهدی مقدسی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی، به ویژه فرهنگیان گفت: متأسفانه با افزایش تورم حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نکرده و این در حالی است که در برنامه ششم توسعه موضوع همسان‌سازی مصوب شده و باید در بودجه‌های سنواتی اجرا می‌شد.”حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یابد”

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط جامعه از همکاران می‌خواهم به پیشنهاد یکی از نمایندگان که قرار است در صحن بررسی شود حمایت کنند تا از شأن بازنشستگان باشرافت دفاع شود زیرا حقوق آنها کم است و همیشه دچار مشکل هستند.

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از ابتدای سال، هنوز نتیجه‌ای نداشته است. هر ساله دستمزد کارگران پیش از شروع سال جدید مشخص می‌شد، اما امسال کرونا بهانه‌ای شد که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در تشکیل جلسات تعلل کنند؛ به همین دلیل تعیین دستمزد اواخر فروردین ماه ۹۹ مشخص شد و البته به دلیل آن که مورد قبول نمایندگان کارگری نبود، هنوز حقوق کارگران در سال جدید افزایش پیدا نکرده است.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل مزدی که برای کارگران در شورای عالی کار مشخص می‌شود به عنوان حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است، یعنی حداقل حقوق یک بازنشسته نباید از حداقل دستمزد یک کارگر کمتر باشد و از آن جایی که دستمزد کارگران در سال جدید نتیجه قطعی نداشته، هنوز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال جدید نیز افزایش پیدا نکرده است.

  • منبع خبر : ایران جیب