حمله به تاسیسات نفتی عربستان قمیت نفت را افزایش داد
حمله به تاسیسات نفتی عربستان قمیت نفت را افزایش داد
با قوت گرفتن احتمال توافق آمریکا و چین و حمله به تاسیسات نفتی عربستان قیمت نفت به 59.01 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان و از آنجایی که که تاجران به دنبال هر نشانه‌ای در مورد کاهش تنش‌های تجاری آمریکا و چین هستند، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

اما با انتشار گزارش سالانه غیرمعمول اوپک که نگرانی در مورد رشد تقاضا برای نفت را افزایش داد، این افزایش‌ها محدود شد.

هر بشکه نفت برنت با ۳۷ سنت افزایش ۵۹٫۰۱ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۳۶ سنت افزایش ۵۵٫۲۳ دلار معامله شد.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت نمایندگان تجاری امریکا و چین طی ۱۰ روز مذاکره می‌کنند و اگر مذاکرات پیش رود، می‌تواند به جنگ تجاری میان دو کشور پایان دهد.

اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به مشاوران خود در مورد انعقاد توافق تجاری با چین کمتر خوش‌بین است و درحالی‌که معتقد است پکن برای توافق آماده است، می‌گوید «هنوز برای انعقاد یک توافق آماده نیست.»

نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی همچنان روی قیمت نفت تاثیر دارد هرچند ترامپ و مقامات کاخ سفید نگرانی در مورد رشد اقتصادی این کشور را رد می‌کنند.

اوپک نیز پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال ۲۰۱۹ را ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به روزانه ۱٫۱۰ میلیون بشکه رساند و اعلام کرد بازار در سال ۲۰۲۰ اندکی مازاد خواهد داشت.

بسیار نادر است که اوپک، یک دیدگاه کاهشی در مورد بازار ارائه دهد.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در بازارهای سی‌ام‌سی گفت تاجران همچنین در تلاش برای یافتن آمارهای کلیدی تولیدات صنعتی  از آمریکا و اروپا هستند.

  • منبع خبر : فارس