خدمات پرداخت خرد به مردم در بانک‌ها
خدمات پرداخت خرد به مردم در بانک‌ها
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: خدمات پرداخت خرد به مردم با شکل استاندارد و یکپارچه در بانک‌ها تسهیل می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خدمات پرداخت خرد به مردم با شکل استاندارد و یکپارچه در بانک‌ها تسهیل می‌شود.

در راستای تسهیل خدمات پرداخت خرد، یک جلسه هم اندیشی با مسئولین حوزه فناوری بانک‌ها داشتم .

در این جلسه، بحث مبسوطی در خصوص مبانی پرداخت‌های بدون تماس وکلیات استانداردهای پرداخت خرد و کیف پول الکترونیکی، انجام گرفت.از دغدغه های مهم،جلوگیری ازخلق پول و نیز موضوع پول شویی و تقلب بود.

نگرانی خلق پول ،قاعدتاً از طریق کنترل جدی دقیق ماندهٔ کیف پول در بانک ها، وتقلب و اقدامات پولشویی نیز از طریق اعمال نظارت‌های لازم ،قابل تأمین است.

با توجه به اهمیت موضوع و در جهت  تسهیل خدمات پرداخت خردبه مردم،به یک شکل استاندارد و یکپارچه، قرار شد در اسرع وقت،بررسی های کارشناسی انجام و اسناد متناظربه کلیه بانک‌ها و ذینفعان ابلاغ شود.

بحران انسانی شیوع و گسترش سریع ویروس کرونا (COVID-19) در جهان، احتمال بروز یک بحران اقتصادی جدید را که به ایجاد اختلال در بازارهای جهانی منجر خواهد شد به همراه خواهد داشت. با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه همه‌گیر شدن آن، بانک‌ها، نقش مهمی را در پایدارتر کردن شرایط و کمک به عبور از این بحران دارند.

ویروس کرونا، پیش از هر چیز یک چالش انسانی است؛ همان‌طور که سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد، این ویروس در سراسر جهان و از طریق مراکز انتقال فعال بی‌شماری به سرعت در حال گسترش است. ۱۶ مارس ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی بیش از ۱۶۷ هزار فرد مبتلا به این ویروس را تایید کرد که از این تعداد ۸۶ هزار مورد خارج از چین گزارش شده و از حدود ۱۱۰ هزار مورد تایید شده، حدوداً ۲۸ هزار مورد فرد مبتلا در خارج از چین و در طی یک هفته گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اند. این بیماری با سرعت بسیاری در حال انتقال است و به‌طور نامتوازنی روی افراد سالخورده و دارای شرایط خطرناک تاثیر بیشتری می‌گذارد.

  • منبع خبر : فارس