خدمات گمرکی متوقف نمی‌شود
خدمات گمرکی متوقف نمی‌شود
سخنگوی گمرک ایران ضمن رد شایعه توقف خدمات گمرکی از شنبه هفته آینده در مرزهای مشترک با افغانستان گفت: گمرک بنایی به تعطیلی خدمات تا پایان سال ندارد و در صورت لزوم بیشتر از ساعت اداری نیز در روزهای پایانی سال فعال خواهد بود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید روح الله لطیفی اظهار کرد: تعطیلی زودهنگام گمرک در مرزهای افغانستان شایعه است و گمرک جمهوری اسلامی ایران با تمام توان، ضمن تسریع و تسهیل تجارت با افغانستان، کنترل‌های بهداشتی و قانونی خود را هم با جدیت ادامه می دهد.”خدمات گمرکی متوقف نمی‌شود”

وی گفت: هزینه خدمات گمرکی نیز صرفا از طریق الکترونیکی و پرداخت از طریق کارت‌های بانکی مجاز است و هر گونه پرداخت به صورت نقدی در مرزها غیرقانونی است.

طبق اعلام گمرک، در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر بسته شدن خدمات گمرکی ایران بین تجار  افغانستانی مطرح شد.

مبادرت به امر صادرات به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر و به تایید وزارت بازرگانی می رسد . شرکتهای تعاونی می توانند از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران یا اتاق تعاون کارت بازرگانی دریافت کنند و یا از طریق شرکت اطلس کارگو اقدام به ارسال کالای خود نمایند.همچنین به منظور انجام صادرات، صاحب کالا یا نماینده قانونی او باید اسناد و مدارکی را که قبلا تهیه و تدارک دیده است جهت ارائه به گمرک آماده داشته باشد و این کار مستلزم انجام تشریفات گمرکی می باشد.صادر کنندگان محترم می توانند کلیه امور مربوط به تشریفات گمرکی را به کارشناسان شرکت ما سپرده و با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام خدمات ، به امر صادرات مبادرت ورزند.

تشریفات گمرکی

کلیه عملیاتی است که توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی و گمرک باید انجام گیرد تا کالا از گمرک ترخیص شود.

هزینه های گمرکی:

وجوهی است که گمرک در ازای خدما تی که به صاحبان کالا ارائه می نماید، دریافت می گردد، میزان و شرایط آن با تصویب هیات وزیران تعیین می شود و عبارتند:

۱– انبارداری

۲– تخلیه و بارگیری

۳– تعیین تعرفه

۴– خدمات ویژه

۵– هزینه مراقبت و بدرقه کالا

  • منبع خبر : ایسنا