خرید بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن گندم تا ۲۰ خرداد
خرید بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن گندم تا ۲۰ خرداد
آخرین گزارش ارائه شده از میزان خرید گندم و کلزا از کشاورزان در سطح کشور نشان می‌دهد، از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از میزان خرید گندم و کلزا از کشاورزان در سطح کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد بیش از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

ارزش گندم خریداری شده از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد ماه امسال ۶۴ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال بوده است.

طبق این گزارش، در خرید گندم به ترتیب استان‌های خوزستان، فارس، گلستان و ایلام پیشتاز هستند.

در این مدت ارزش کلزای خریداری شده بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

در این گزارش آمده است؛ مقدار خرید دانه روغنی کلزا از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد ماه بیش از ۱۹۴ هزار تن بوده است.

در خرید کلزا به ترتیب استان‌های گلستان، خوزستان فارس و ایران در رتبه‌های برتر قرار دارند.

بنابراین گزارش؛ ۲۷ استان کشور درگیر عملیات خرید گندم و کلزا هستند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ با تصویب هیات وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

، سید محمد تقی طباطبایی گفت: یک میلیون و ۵۴۷ هزار تن گندم در نیمی از استان‌های کشور خریداری شده که با خرید این مقدار ۲۰ درصد کل خرید سال گذشته محقق شده است.

وی گفت : طی یک ماه گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۶۹ محموله به مراکز خرید تضمینی تحویل شده است.

این مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارکرد: خرید تضمینی گندم تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد و با ورود به فصل تابستان، استان‌های سردسیریِ کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و … وارد عملیات خرید می‌شوند که تحویل گندم افزایش قابل توجهی خواهد یافت .

طباطبایی همچنین از خرید تضمینی ۹۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال در ۱۲ استان کشور خبر داد.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گزارش خود گفت: طی هفته گذشته (از۹۹/۰۲/۲۰ تا ۹۹/۰۲/۲۷) ۱۶۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم از طریق سامانه سیف و ۱۵۶ هزار و ۵۸۶ تن آرد از طریق سامانه برای مصارف خبازی (یارانه‌ای و آزادپز) و صنف و صنعت به فروش رفته است.

  • منبع خبر : مهر