خرید تضمینی گندم از یک میلیون تن فراتر رفت
خرید تضمینی گندم از یک میلیون تن فراتر رفت
خرید تضمینی گندم که از اواسط فروردین‌ماه در کشور شروع شده،در روز بیستم اردیبهشت‌ماه از یک میلیون تن گذشت و در حال حاضر یک میلیون و ۱۱۸ هزار تن گندم در حدود نیمی از استان‌ها خریداری شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یک مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: همچنان در استان خوزستان بیشترین مقدار گندم خریداری شده که مقدار آن تاکنون به حدود ۸۰۰ هزار تن رسیده است.” خرید تضمینی گندم از یک میلیون تن فراتر رفت”

سید محمد تقی طباطبایی افزود: حدود ۸۰ درصد از پول گندم‌ها که فایل شده و ارسالی به بانک پرداخت شده است و مابقی مطالبات به‌زودی پرداخت می‌شود.

طباطبایی از خرید تضمینی بیش از ۸۴ هزار تن دانه روغنی کلزا هم در کشور به ارزش بیش از ۳,۹۲۴ میلیارد ریال خبر داد.

وی با بیان اینکه با ورود به فصل تابستان به اوج تحویل گندم خواهیم رسید و خرید روزانه بیشتر خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با بارش‌های خوبی که امسال داشته‌ایم و ورود باقیمانده استان‌ها سالی خوب در خرید تضمینی این دو محصول داشته‌باشیم.

وزارت جهاد اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری‏، یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این وزارت، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از دو هزار و ۴۸ میلیارد تومان از بهای این محصول به گندمکاران پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۷ استان آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان در حال انجام است و استان‌های خوزستان با ۷۳۰ هزار و ۳۶۵ تن، بوشهر با ۹۸ هزار و ۳۸۵ تن، کرمان با ۶۵ هزار تن، ایلام با ۸۳ هزار و ۳۲۲ تن و استان فارس با ۷۱ هزار و ۴۰۷ تن تاکنون بیشترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.

  • منبع خبر : مهر