خرید خودرو فقط در بورس!
خرید خودرو فقط در بورس!
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است که هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح و در صورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌شود.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو از سوی نمایندگان مجلس مدتی است که مطرح شده است. طرحی که محور اصلی آن، عرضه خودرو در بورس کالای ایران به منظور شفافیت بالای معاملات این بورس و تحقق اهداف برای تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است.”خرید خودرو فقط در بورس!”

براساس این طرح هرکس در سال فقط یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا گفت: این طرح، طرح مستقلی است برای ساماندهی بازار خودرو که اگر معارض با قوانین بالادستی باشد، حتما قوانین بالادستی باید رعایت شود، اما تا جایی که بررسی کرده‌ایم مغایر با هیچ قانونی نیست.

او در گفتگو با بورس ۲۴ افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال عرضه از طریق بورس کالا ساز‌و‌کار جدیدی برای صنعت خودرو ارائه داده است که هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح و درصورت قطعی شدن در صحن علنی مطرح می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: فعلا این موضوع در حد یک طرح است و باید صبوری کنیم تا ببینیم هفته آینده در کمیسیون و سپس صحن چه اتفاقی می‌افتد؟

گفتنی است، پیش‌تر فیروزی بیان کرده، به زعم طراح طرح مذکور دو ضمانت اجرایی بسیار مهم برای جلوگیری از تکرار سرنوشت عرضه فولاد در بورس، در طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک وجود دارد؛ نخست آنکه برخلاف سایر کالاهای عرضه شده در بورس که امکان عرضه آنها در بازار آزاد نیز وجود دارد، در صورتی که خودرو خارج از بورس عرضه شود، حکم کالای قاچاق پیدا می‌کند از سوی دیگر از آنجا که پس از اجرای این طرح، خودرو خارج از بورس شماره‌گذاری نمی‌شود، قابل شناسایی است.”خرید خودرو فقط در بورس!”

  • منبع خبر : تجارت نیوز