خرید گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
خرید گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
یک مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید تضمینی ۳۳۰ هزار تن گندم و ۵۶ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا تا هشتم اردیبهشت‌ماه در کشور خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سیدمحمد تقی طباطبایی گفت: خرید تضمینی گندم و کلزا که از نیمه‌ی فروردین در کشور آغاز شده در حال حاضر در ۱۲ استان ادامه دارد و پیشتاز خرید در کشور بر اساس سال‌های گذشته، استان خوزستان با ۲۱۲ هزار تن است.

طباطبایی افزود: استان بوشهر با ۵۹ هزار تن و کرمان با ۲۳ هزار تن در رده‌های بعدی هستند و در استان کرمان ۱۶۴ تن گندم دوروم که مصارف صنایع است خریده شده است.

این مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران، همچنین از خرید دانه‌ی روغنی در کشور نیز گزارش داد و افزود: تاکنون ۵۶ هزار تن کلزا در کشور خریده شده است.

طباطبایی گفت: استان خوزستان در خرید کلزا نیز با خرید ۳۷ هزار تن پیشتاز است و ۱۳ هزار تن از این کالا نیز در ایلام خریده شده است.” خرید گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید”

گندم سیاه مقدار زیادی پروتئین، ترکیبات معطر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی دارد و علاوه بر آن خوراکی فوق العاده ای برای افزودن به رژیم غذایی می باشد. در ۱۰۰ گرم گندم سیاه مقدار کلی چربی ۳/۴ گرم این که از این مقدار حدود

۰/۷ گرم آن چربی اشباع و یک گرم آن چربی غیر اشباع و یک گرم آن نیز چربی نیمه اشباع می باشد. این گیاه هیچ کلسترولی ندارد و حاوی یک گرم سدیم است. ۴۶۰ میلی گرم پتاسیم و حدود ۷۲ گرم کربوهیدرات و ۱۰ گرم فیبر دارد.

هر ۱۰۰ گرم گندم سیاه حاوی ۱۳ گرم پروتئین است. علاوه بر آن، این گیاه حدود ۵۷٪ از نیاز روزانه شما به منیزیم و هم چنین ۱۲٪ آهن، ۱۰٪ ویتامین B6 و یک درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

این گیاه فاقد ویتامین ها آ، ب ۱۲، ث و د است.

  • منبع خبر : مهر