خط توليد آزمايشی محصول ۳۰۱ افتتاح شد
خط توليد آزمايشی محصول ۳۰۱ افتتاح شد
خط توليد آزمايشي محصول پژو 301 با عمق داخلي سازي بيش از 60 درصد با حضور معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بهره برداري رسيد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  پس از ترك بازار ايران توسط شركاي خارجي، گروه صنعتي ايران خودرو عزم خود را جزم كرد تا با تقويت زنجيره ارزش توليد، محصول پژو ۳۰۱ را به صورت مستقل و بدون حضور شريك خارجي به توليد برساند.

گروه صنعتي ايران خودرو توانسته تا به توسعه همكاري با قطعه سازان توانمند، ارتباط با مراكز دانش بنيان و همچنين نهادها و مراكزي كه با توليد قطعات با تكنولوژي بالا توانمندي حمايت از صنعت خودرو را دارند بتواند نتيجه اقتدار و مقاومت در برابر تحريم هاي ظالمانه غرب را با توليد محصول جديد و به كارگيري دانش و تخصص جوانان و متخصصان ايراني به منصه ظهور برساند.

با برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري كه در شركت هاي قطعه سازي صورت گرفته، محصول ۳۰۱ درحال آماده سازي براي توليد انبوه بوده و‌ اين آمادگي وجود دارد تا با سطح داخلي سازي بالاتر از ۶۰ درصد توليد و روانه بازار شود. اين ميزان به مرور زمان افزايش يافته و بخش زيادي از توليد اين محصول به صورت خودكفا شده توليد خواهد شد.

برنامه ريزي و هدف ايران خودرو در ۵ سال نخست، توليد ۴۰۰ هزار دستگاه از اين محصول است. محصول ۳۰۱ در قالب ۳ تيپ و واريانت شامل دو واريانت با گيربكس دستي و موتور EC5 و يك تيپ و نوع با گيربكس اتوماتيك و موتور EC5 به توليد خواهد رسيد.

حجم موتور اين خودرو ۱٫۶ ليتر، حداكثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار و حداكثر گشتاور آن ۱۵۰ نيوتن متر در دور موتور ۴ هزار است. در تيپ توليدي ۳۰۱ در سال نخست، گيربكس دستي ۵ سرعته تعبيه خواهد شد. گنجايش صندوق عقب آن با ظرفيت ۶۴۰ ليتر نيازهاي يك خانواده ايراني را مرتفع مي كند. ۳۰۱ سطح آلايندگي استاندارد يورو ۵ را پاس كرده و دوستدار محيط زيست به حساب مي آيد.

سيستم ترمز ABS، سيستم ايمني ESP، ايربگ جلو، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب، چراغ هاي دي لايت به هنگام رانندگي، تهويه مطبوع دستي و رينگ آلومينيومي ۱۵ اينچ از جمله مشخصات اصلي خودرو است.

  • منبع خبر : ایکوپرس