خودرویی‌ها در بورس اول شدند
خودرویی‌ها در بورس اول شدند
در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته نماگرهای این بازار با افزایش مواجه شدند. خودرویی‌ها از جمله گروه‌هایی بودند که توانستند عمدتا با رشد چهار درصدی مواجه شوند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۵۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن هم جهت با شاخص اصلی رشد ۵۶۲ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۸۶ هزار و ۲۵۱ بالا رفت.”خودرویی‌ها در بورس اول شدند”

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۲۵۳ واحد رشد مواجه شد و تا رقم ۳۵۵ هزار و ۶۱۷ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۵۵۴ و ۲۹۲ واحد رشد کردند.

ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سایپا و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به نحوی که هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب ۱۴۵، ۱۳۵، ۱۰۸ و ۹۵ واحد روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر مثبت داشتند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و پالایش نفت اصفهان نیز هر کدام به ترتیب ۱۰۷، ۹۶، ۷۰ و ۶۰ واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهشی داشتند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز حجم معاملات به ۶۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن تا ۲۱۰ میلیارد تومان بالا رفت. تعداد معاملات نیز تا عدد ۵۲ هزار و ۷۷۷ بالا رفت و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

خودرویی‌ها اول شدند؛ بانک‌ها دوم

در بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز این گروه همچون سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران شاهد رشد بیش از چهار درصد بودیم.

بانک‌ها در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند؛ به طوری که ۶۹۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان در این گروه جابجا شد.

فلزات اساسی نیز جزو گروه‌های پرمعامله امروز بودند در این گروه ۹۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۲ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه در نماد مس شهید باهنر در مقاطعی شاهد صف‌های فروش بودیم هرچند که بیشتر سهم‌های گروه فلزات با رشد قیمت مواجه بودند.

در بورس تهران ۱۷۵ سهم با رشد قیمت و ۱۷۷ سهم با افت قیمت روبرو بودند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۱۵ و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران رقم ۱۲۰۷ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات از رقم دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد ۳۴۹ هزار و ۱۱۸ را به ثبت رساند.

آیفکس نیز با رشد ۹.۵ واحد عدد ۳۸۹۴ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۷۵۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز تا رقم ۲۴۹ هزار و ۲۴۹ بالا رفت.

  • منبع خبر : ایسنا