داوجونز سقوط کرد
داوجونز سقوط کرد
پس از این که داده‌ها نشان داد بخش تولید آمریکا به ضعیف‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر افت کرده است، شاخص‌های سهام داوجونز و اس‌اندپی، با بدترین سقوط خود در یک ماه اخیر روبرو شدند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، پس از این که داده‌ها نشان داد بخش تولید آمریکا به ضعیف‌ترین سطح خود در یک دهه اخیر افت کرده است، با وحشت از این که جنگ تجاری، بزرگترین اقتصاد جهان را با مشکل روبرو کند، شاخص‌های سهام داوجونز و اس‌اندپی، با بدترین سقوط خود در یک ماه اخیر روبرو شدند.”سهام داوجونز بیش از ۳۰۰ واحد سقوط کرد”

گزارش اداره مدیریت منابع آمریکا نشان داد که در ماه سپتامبر شاخص فعالیت‌های تولیدی ۴۷.۸ واحد افت کرده است، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند این شاخص به ۵۰.۱ واحد برسد. این افت به دنبال افت شدید ماه آگوست رخ می‌دهد. رقم پایین‌تر از ۵۰ نشان‌دهنده انقباض در این بخش است.

ترامپ در توییتر خود نوشت: همانطور که من پیش‌بینی کرده بودم، جی پاول و فدرال‌رزرو به دلار اجازه دادند خیلی گران شود، به ویژه در برابر همه ارزهای دیگر! تولیدکنندگان ما تاثیرات منفی آن را متحمل می‌شوند. نرخ بهره فدرال‌رزرو خیلی بالاست، آنها بدترین دشمن خودشان هستند و اطلاع ندارند. این رقت‌انگیز است.

شاخص صنعت اس‌اندپی ۲.۴ درصد سقوط کرد، بخش‌های مواد و انرژی هم هر کدام ۲.۳ درصد سقوط کردند.

میانگین صنعتی داوجونز ۳۴۳.۷۹ واحد یا ۱.۲۸ درصد سقوط کرد و به ۲۶۵۷۳.۰۴ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ هم ۳۶.۴۹ واحد یا ۱.۲۳درصد از ارزش خود را از دست داد و در ۲۹۴۰.۲۵ واحد بسته شد. شاخص کامپوزیت نزدک هم با سقوط ۹۰.۶۵ واحدی یا ۱.۱۳ درصدی، در ۷۹۰۸.۶۹ واحد به کار خد پایان داد.

در بازار ارز، با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، نرخ برابری دلار با ین ژاپن تا ۱۰۷.۶۵ واحد پایین آمد

  • منبع خبر : مهر