داو ۵٪ افزایش یافت
داو ۵٪ افزایش یافت
میانگین دوو جونز در دوشنبه با افزایش امید به اینکه بانک های مرکزی برای محافظت از اقتصاد جهانی از اثر شیوع ویروس اقدام خواهند کرد، روز دوشنبه نزدیک به 1300 نقطه یا 5٪ افزایش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد درآمدهای کلانی که هفته گذشته در فروش گسترده ای از دست داده بود، باعث شد تا سهام بدترین سطح خود را از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ بدست آورند.”داو ۵٪ افزایش یافت”

شرکت های فناوری پیشرفت های گسترده ای را به دست آوردند که بیشترین امتیاز خود را به داو و بیشترین درصد افزایش از مارس ۲۰۰۹ نشان داد. شاخص S&P 500 با ۴٫۶٪ افزایش، در بهترین روز خود از دسامبر ۲۰۱۸ بود.

ارزش سهام های پایه‌ای اروپایی بیشتر بودند و بازارهای آسیا به طور گسترده ای افزایش یافت.

قیمت اوراق قرضه سقوط کرد و باعث شد بازده پس از آنکه رکورد کم دیگری را در اوایل روز لمس کرد، بالاتر رود. بازده اوراق خزانه داری ۱۰ ساله از ۱٫۱۲٪ اواخر جمعه به ۱٫۱۵٪ افزایش یافت.

قیمت نفت نیز با چشم انداز معامله گران به تقاضای کمتر در نتیجه شیوع ویروس کاهش یافته است. هفته گذشته قیمت نفت حدود ۱۵ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه، بنچمارک ایالات متحده ۱٫۹۹ دلار یا ۴٫۴٪ افزایش یافت و  به ۴۶٫۷۵ دلار در هر بشکه رسید Brent .، استاندارد بین المللی، ۲٫۲۳ دلار به دست آورد و به قیمت ۵۱٫۹۰ دلار نزدیک شد.

عمده فروشی بنزین با افزایش ۵۷ سنت به ۱٫۵۴ دلار در هر گالن رسید. روغن گرمایش از ۵ سنت صعود کرد به و ۱٫۵۳ دلار در هر گالن رسید. بنزین طبیعی ۷ سنت افزایش یافت و به ۱٫۷۶ دلار در هر هزار فوت مکعب رسید.

هر اونس طلا با ۲۸٫۲۰ دلار افزایش به ۱٫۵۹۲٫۳۰ دلار در هر اونس، نقره با ۲۹ سنت افزایش به ۱۶٫۶۸ دلار در هر اونس و مس با افزایش ۵ سنت به ۲٫۶۰ دلار در هر پوند رسید.

دلار از ۱۰۸٫۴۲ ین روز جمعه به ۱۰۷٫۸۷ ین ژاپن سقوط کرد. یورو از ۱٫۱۰۲۸ دلار به ۱٫۱۱۶۳ دلار تقویت شد.