درخواست از آرامکو برای افزایش ظرفیت تولید نفت
درخواست از آرامکو برای افزایش ظرفیت تولید نفت
بعد از آن که عربستان سعودی اعلام کرد که از سوی وزارت نیرو خواسته شده است ظرفیت تولید خود را با یک میلیون بشکه در روز بالا ببرد، قیمت نفت روز چهارشنبه سقوط کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد نفت خام برنت ۱٫۲۰ دلار یا ۳٫۲ درصد کاهش یافت و به ازای هر بشکه ۳۶٫۰۱ دلار معامله شد، در حالی که نفت خام West Texas Intermediate با ۱٫۱۲ دلار یا ۳٫۲ درصد کاهش به ۳۳٫۲۴ دلار رسید.”درخواست از آرامکو برای افزایش ظرفیت تولید نفت”

امین ناصر، رئیس اجرایی آرامکو عربستان گفت: دولت از وزارت نیرو خواسته شده است ظرفیت تولید خود را از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) افزایش دهد.

عربستان سعودی طی چند ماه گذشته حدود ۹٫۷ میلیون بشکه در روز پمپاژ کرده است، اما ظرفیت اضافی دارد که می تواند روشن شود و صدها میلیون بشکه نفت خام در انبار دارد.

قیمت نفت در اوایل روز صعود کرده بود و تقریباً نیمی از خسارات روز دوشنبه را جبران می کرد، به این امید که کاهش هزینه های تولید کنندگان آمریکای شمالی برای مقابله با قیمت های ناچیز خام منجر به افت تولید شود.

داده های گروه صنعتی موسسه آمریکایی پترولیوم نشان می دهد، موجودی های نفت خام ایالات متحده در هفته اخیر افزایش یافته است، در حالی که سهام بنزین و تقطیر کاهش یافته است.

در همین حال ، نگرانی ها در مورد پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس و تأثیر آن بر تقاضای انرژی همچنان بر قیمت نفت فشار آورد.”درخواست از آرامکو برای افزایش ظرفیت تولید نفت”

سیاست گذاران و بانکهای مرکزی در حال اتخاذ تدابیری برای تقویت اقتصاد خود در برابر اختلال ناشی از شیوع ویروس هستند که آخرین مورد آن بانک انگلیس است که روز چهارشنبه به طور غیر منتظره نرخ بهره را به میزان نیم درصد کاهش داد.

ویکتور شوم، معاون رئیس مشاوره انرژی در IHS Markit گفت: “ویروس کرونا هنوز در سطح جهان رواج دارد و شکی نیست که ویروس در اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده همچنان به تقاضای نفت آسیب می رساند.”

“من فکر می کنم ما در حال جستجو در سطح ۳۰ $ (در برنت) هستیم و من در برخی از روز تعجب نمی کنم که قیمت ها پایین تر از ۳۰ دلار ببینم.”

ویروس کرونا در اواخر سال گذشته در چین سرچشمه گرفت و از آن زمان تاکنون در بیش از ۶۰ کشور جهان رواج یافته است. این ویروس بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر را آلوده کرده است و بیش از ۴۰۰۰ کشته در سطح جهان را از بین برده است.