دریافت علایم امیدوار کننده از اقتصاد کشور در پنج ماه اخیر
دریافت علایم امیدوار کننده از اقتصاد کشور در پنج ماه اخیر
وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و هشتمين جلسه شوراي گفتگوي دولت با بخش خصوصي با اشاره به برخي شاخص هاي اقتصادي کشور تصريح کرد: خوشبختانه در پنج ماه گذشته، علايم اميدوار کننده اي از اقتصاد کشور دريافت كرده ايم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایي ايران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طي سخناني در هشتاد و هشتمين جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي اظهار داشت: در پنج ماه اخير شاهد برگشت شيب صعودي تورم نقطه به نقطه و ماهانه و نيز حفظ تراز مثبت تجاري کشور بوده ايم.

وی با بیان اینکه مثبت بودن تراز تجاری کشور، حاصل تلاش توليد کنندگان و صادر کنندگان غير نفتي است، رشد حدود ۳۰ درصدي وزني صادرات غير نفتي را بسيار در خور توجه عنوان كرد.

دژپسند در ادامه، رشد ۲۸ درصدی پروانه بهره برداری صنایع در پنج ماهه ابتدای امسال، رشد بيش از پنج درصدي بورس و اوراق بهادار در تير ماه امسال نسبت به تير ماه سال گذشته و افزايش مصرف برق بنگاه هاي توليدي کوچک و متوسط را از جمله ديگر نکات اميدوار کننده اقتصاد كشور خواند.

وی اظهار داشت: امسال بعد از چندین سال، شاهد ترسالی در کشور بودیم و همين باعث رشد توليد در بخش کشاورزي شد و همچنين با تزريق هايي که از سوي صندوق توسعه ملي صورت گرفته است مي توانيم آثار مثبت آن را رفته رفته در اقتصاد شاهد باشيم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اثر بخشي مصوبات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي، بازگشت بيش از هشت و ميليارد دلار ارز ناشي از صادرات به کشور طي پنج ماه اخير را مرهون بحث هاي مطروحه و تصميمات شورا خواند.