در بخش مسکن زمینه برای دولت آینده فراهم است
در بخش مسکن زمینه برای دولت آینده فراهم است
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسانیم گفت: با اقداماتی که در حوزه اقدام ملی مسکن و تامین زمین تا پنج سال آینده انجام شده بستر برای دولت آینده در بخش مسکن فراهم شده است.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد محمود محمودزاده اظهار کرد: در حوزه مسکن اتفاقات بزرگی رقم خورده و با اقدامات وزارت راه و شهرسازی، بستر فعالیت برای دولت جدید فراهم‌تر از گذشته است.”در بخش مسکن زمینه برای دولت آینده فراهم است

وی افزود: در برنامه اقدام ملی مسکن، تامین زمین، برنامه‌ریزی و نیازسنجی در کل کشور انجام شده است. در تمامی شهرها برای پنج سال آینده نیازسنجی صورت گرفته و برنامه تامین زمین تا سال ۱۴۰۴ را به تمام استانها ابلاغ کرده‌ایم. در حال حاضر هم بیش از ۵۳۰ هزار واحد اقدام ملی به مرحله اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساختهای دیگر از جمله قانون جهش تولید مسکن که مراحل آخر را در مجلس و شورای نگبهان می‌گذارند نیز کمک بزرگی است برای تولید انبوه مسکن خواهد بود.

محمودزاده، بستر دیگر تولید مسکن را قانون ساماندهی دانست و افزود: در کمیسیون‌های دولت اصلاحاتی در آیین‌نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام و مصوبات آن اخذ شده است که این موضوع نیز بحث ساخت و ساز را تقویت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مصوبات که مراحل تصویب در دولت را می‌گذراند آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای است. در کمیسیونهای تخصصی دولت این آیین‌نامه در جریان قرار دارد و بحثهای کارشناسی آن صورت گرفته است. هم اکنون در مرحله تصمیم‌گیری نهایی در کمیسیونها است تا به دولت برود.

محمودزاده گفت: ما پیگیر موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم و امیدواریم تا قبل از پایان دولت به تصویب برسد. ولی باید ببینیم در کمیسیونهای مربوطه چقدر کار است و کدام موضوع در اولویت قرار دارد. با این حال تلاش می‌کنیم زودتر به سرانجام برسد.”در بخش مسکن زمینه برای دولت آینده فراهم است”

 

  • منبع خبر : ایسنا